onsdag 6. mars 2019

Lerka, våren og jeg


Det er ikke mye som skal til før jeg tror at våren er rett rundt hjørnet. Snøklokker som snart åpner seg, juleroser som såvidt har begynt å strekke på seg, og at de bare flekkene blir større og større.

Føler slektskap med Per Sivles dikt "Lerka".

Og vesle lerka, ho hev det so,
at finn ho ein tuvedott fri for snjo,
so kved ho i med sin gladaste song,
so trur ho på vår med ein einaste gong.
"Å hei! å hi! tiriliti!















                                                               Miso var med på årets første tur rundt huset.















                                                                               Selvfølgelig!



                                                                       Nå er det meldt om mer snø.




Har planta gulrøtter. Håper på gulrotblomstring. Oppdaget at de hadde begynt å spire. Bladene var blek-gule. De fikk fort en fin grønn farge da de kom ut i lyset.







                                                                 Cleome, paradisspinner er nyprikla.



Det er mye bedre å ligge på fanget til Gro nå når våren allikevel ikke har kommet. God marskveld! Anne


9 kommentarer:

  1. Underbart inlägg som jag blir såå glad av:).
    Saknar julros i rabatten, det får bli till nästa år.
    Så fin din Miso är.
    Ha en skön kväll
    Kram Maria

    SvarSlett
  2. Hei Anne!
    Det diktet minner meg om min far for han var så glad i det. Herlig å se våren komme hos deg. Her har vi fått snø i natt og det er fra før over en halv meter :( Kjenner på lengselen etter vår er veldig sterk nå.
    Koselig med katt på fanget ja :) Miso er så søt!
    Klem, Marit

    SvarSlett
  3. Hei Anne

    Ja, det ligner rigtig vår hos dig!
    Og mon ikke den meldte sne måske falder som regn?
    Godt at se hvordan det gror - både ude og inde!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlett
  4. Hej Anne!
    Oh så fint med alla snödroppar, och Julros full med knoppar. Dina morötter är helt underbara, det skall jag prova. De jag glömt kvar i trädgårdslandet brukar blomma, och de blir så fina.
    Ser ut som att våren kommit till dig.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
  5. Så herlige bilder. Jeg har tenkt flere ganger at jeg skal plante gulrøtter for å få blomstring fra dem. Det skal jeg gjøre i år. Takk for tipset. Dessuten skal jeg øve meg på sangen og synge den rundt i Furulunden :)

    SvarSlett
  6. Verkligen inte - det behövs bara minsta lilla gröna för att det ska kännas att förändring är på gång. Kul idé att plantera morötter i kruka och följa det gröna i blom.

    Kram, Carina

    SvarSlett
  7. Jeg kan se, foråret også er kommet til dig - og Miso. Nu gider vi ikke have mere sne!

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  8. Hei Anne.
    Ser ut som våren er på vei til deg.
    Her skal vi få det kaldere og med snø.
    Fin kveld til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  9. Så underbara vårbilder. Ha en fin helg kram från Nina

    SvarSlett