fredag 30. januar 2015

Hvitt på hver sin side av sommeren


Når snøen går, kommer blomsten jeg lengter mest etter, SNØKLOKKER. Heldigvis trives den godt, og jeg sprer den rundt i hagen. Etter at de er avblomstret graves de opp og settes i jorda et annet sted. Rett før snøen kom, så jeg at de var på vei opp på nye steder.

















Etter snøklokkene kommer krokusene. De er biemagneter.





Turkestanica og 'Concerto'.



Seint i august















Dahlia 'Eveline' tror jeg er en favoritt i seinsommerhagen. Fargen hvit er tema hos Blommig fredag. Jeg har vært inne og sett, og det gir inspirasjon. Til søndag er det februar og da starter frøsåinga for fullt.
God helg! Anne


27 kommentarer:

  1. Vakkert Anne!
    Snøklokker er jo startskuddet...om våren:)
    Nydelige de andre hvite blomstene hos deg også:)
    God helg:)

    SvarSlett
  2. Åh, vilken vårlängtan dina snödroppar och krokusar väcker! Tänk vilken tur att vi har den tiden framför oss. Tack för inspirationen! Kram Merja

    SvarSlett
  3. Hei Anne!

    Helt enig med deg, jeg lengter også etter snøklokkene. Jeg har ikke så mange av de enda, men håper de vil spre seg. Gjør du noe spesielt med de, eller går det av seg selv? Her er det 25 cm med snø, men vi var i Sverige på tirsdag, og så at det ikke var mye snø bortover mot grensen. Håper på en tidlig vår i år også. God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg gjør ikke det, men jeg ser at jorda har en betydning. Noen snøklokker står i stiv leire. De kommer hvert år, men utvikler seg lite. Der hvor vi har tilført bedre jord utvider tuene seg mer og mer. Hvis du tar opp en klump, vil du se at det er mange små løk. Del klumpen og plant dem et sted hvor jorda er lettere. Vi starta med noen få løk og nå er det mange. Kjempemorsomt.

      Slett
  4. Åh, en av mina favoritbilder, nr3. När snödropparna kommer då är det hopp om livet. Är det du som skymtar fram bland träden på den bilden?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er syrran. Det er vårbildet for meg.

      Slett
  5. Vilken fin rabatt med alla snödroppar. Och de vita krokusen är så vackra.
    Tack för inspirationen
    Kram Maria

    SvarSlett
  6. Superfint med så mange hvite krokus sammen! Ja nå er det snart tid for å sette i gang å så:)

    SvarSlett
  7. Finns det något man längtar mer efter än krokus och snödroppar, fantastiska bilder. Trevlig helg!

    SvarSlett
  8. Ååh, tepper av snøklokker og krokus. Det kan ikke bli annet enn dyp vårlengsel av sånt. De er jo så rause med å spre seg at. Ja, Eveline traff mitt Dahliahjerte i fjor. Hun skal få være med i år også:) Nydelig hvit kavalkade hos deg Anne. Ha en riktig god helg.

    SvarSlett
  9. Åh, så mycket ögonfröjd du bjuder på. Vita krokusar är så fint tycker jag. Nu går tiden så fort, snart är det vår igen och vi får pyssla i våra trädgårdar.
    Trevlig helg/ Titti

    SvarSlett
  10. Så fint det var med alle snøklokkene under trærne!

    SvarSlett
  11. Härliga vita blommor! Här ska Snödropparna spridas för så där vill jag också ha det.Tulpankombon är en favorit.
    Trevlig helg!

    SvarSlett
  12. Dejlig samling af hvide skønheder.

    Jeg må huske at dele mine vintergækker i år, så jeg om mange år kan få lige så mange som dig - det er så smukt.

    SvarSlett
  13. Så nydelig vårblomstring hos deg! Særlig krokusene var flotte, men store mengder snøklokker er også topp! Har ikke tenkt på å flytte mine inn og ut av bed, de står mest i plenen her og der, men ser jo at de kanskje kommer mer til sin rett i et bed. Nyt helgen!

    SvarSlett
  14. Underbara bilder som verkligen ger vårlängtan

    Trevlig Helg

    SvarSlett
  15. OI! Jeg gleder meg til jeg får like mange snøklokker som du!! Og hvite krokus!
    Herlig! God helg:-)

    SvarSlett
  16. Åh, så fantastiskt vackert med alla dessa snödroppar! Så ska jag också göra, försöka sprida mina och på så vis flerfaldiga.
    Ljuset i den vita krokusbilden.... underbart!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvarSlett
  17. Her var det mange flotte hvite. Bra tips om forøkning av snøklokker. Takk! :)
    Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  18. Her titter snøklokkespirene så vidt opp av jorda,mange fine hvite blomster. Ha ei fin helg.

    SvarSlett
  19. Ååååå! Så mye fint!
    Kan dessverre ikke skryte av snøklokker. Det "verste" er at den mest ustelte og gjengrodde hagen i gata, har overflod... Hva er hemmeligheten? Fuktighet liker de, fant jeg ut. Nå har jeg satt løker i hagens fuktigste område, og krysser fingrene!

    SvarSlett
  20. Flotte bilder. Og så fine som snøklokkene og de hvite krokusene er! Ha en fortsatt fin søndag :-)

    SvarSlett
  21. Vilka underbara vårrabatter du har!
    Milla

    SvarSlett
  22. Oj så mycket vackert!
    En "viss" vårlöngtan infinner sig! ;)
    Trevlig vecka, hälsningar Ewa :)

    SvarSlett
  23. Många fina vita du har, härligt!
    Kram

    SvarSlett
  24. For noen fantastiske hagebilder, virkelig noe for seg selv! Ser helt engelsk ut. Din hage er virkelig annerledes. Dette var et innlegg som skapte inspirasjon!!

    SvarSlett
  25. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Giaonhan247 chuyên dịch vụ mua hàng mỹ từ dịch vụ order hàng mỹ hay nhận mua nước hoa pháp từ website nổi tiếng hàng đầu nước Mỹ mua hàng ebay ship về VN uy tín, giá rẻ.

    SvarSlett