fredag 18. oktober 2013

April


Det er et halvt år siden april og et halvt år til neste gang. April er kanskje den måneden hvor naturen og hagen forandrer seg mest. Det går fram mot våren, men så vender vinteren plutselig tilbake. Det kan oppleves nesten som tragisk, men i april ligger alt foran oss.
Det jeg lengter aller mest etter, er snøklokker.
Hos Rosor och bladlöss, Blommig fredag, kan du se mange ulike tolkninger av april - for et halvt år siden.










Echinacea pallida, purpursolhatt blir prikla. Den blomstra ikke i år, men de har vokst fint.



Vi gjør det vi kan for å hjelpe våren. Med spett går vi løs på isen og kjører lass etter lass med is og snø bort.











På Hagemessa på Lillestrøm hadde jeg en lykkeopplevelse. Gartneriet Spiren solgte juleroser. Måtte gartneriet komme tilbake neste år.



































                                Det er fredag og det er så deilig. God fredagskveld! Anne
                               
                              

9 kommentarer:

  1. Oj vad jag längtar redan, efter Julrosor och snödroppar, och crocus.
    Ha en skön helg!

    SvarSlett
  2. Fint! Å vad ni jobbade för att få undan snön och sen kom våren. Härligt med vårbilder!
    Trevlig helg!

    SvarSlett
  3. Så flotte snøklokker!
    He-he - mange utålmodige som hjeper våren litt...

    SvarSlett
  4. Underbara bilder som ger otrolig vårlängtan.

    Trevlig Helg

    SvarSlett
  5. Hei Anne! Kjære vene, så mange flotte snøklokker du har! Skjønner godt at du lengter etter de, ja. Jeg pleier også å hjelpe våren frem når den er for treg ;-)
    Jeg håper at Gartneriet Spiren kommer tilbake jeg også. Det var jo en ubetinget suksess, for det var ikke en julerose igjen når hun dro hjem :-)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  6. Underbara bilder du visar!
    Snödropparna är helt fantastiska, blir lika glad varje år då de kommer. Ja, dina bilder andas verkligen vår och längtan och äntligen...
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvarSlett
  7. Härliga foton i ditt " För ett halvår sen " inlägg. Snart är vi där igen. kram

    SvarSlett
  8. Jeg nyyyyter bildene dine og drømmer meg fram i tid. Til vår, vekst og varme. Mens jeg kroer meg under pleddet og legger på ei vedskide til - mens det sludder ute.

    SvarSlett
  9. Vilka underbara snödroppar och vilket underbart vårstök!
    Kram Hélena

    SvarSlett