tirsdag 28. januar 2020

Blått


Blått er ikke bare en farge, men også stemninger - vakre - triste - kjølige - rolige - fredfulle. Blått er visst den fargen som flest mennesker foretrekker. Jeg også. Kanskje fordi fargen gir assosiasjoner til himmel og hav.



Iris germanica


                                                                             Pulsatilla vernalis, kubjelle




                                                                 Blåregn i Botanisk hage på Tøyen i Oslo




                                                            Geranium 'Philippe Vapelle', storkenebb
















                                                                        Junihimmel gjennom bilvinduet







                                                                                       Blått, gult og lime









                                                                                               Blåsalvie



                                                                           Veien ut i juninatta



                                                            Januarhimmel. Ha det godt! Anne


6 kommentarer:

  1. Hei Anne!
    Ja, blått er en vakker farge. Den blåregnen i Botanisk hage er så fantastisk. Vakre bilder!
    Ha det godt. Klem, Marit

    SvarSlett
  2. Hei Anne

    Flotte blå billeder!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlett
  3. Hei Anne.
    Blått er en vakker farge. Før hadde jeg dilla på blått. Huset var blått, urnene var blå, og jeg hadde flere blå stauder i hagen. Har moderert meg med årene, men har fremdeles litt blått ute.
    God onsdag.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  4. De blå og blålilla blomster er smukke. Og himlen er helt fantastisk. Jeg kan næsten bedre lide de blålilla blomster som de rent blå.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  5. Hej Anne!
    Vackra Iris och en härlig Pulsatilla, gillar de lite ludna bladen. En vacker bild. Blåregn är så fint, hade en för längesedan och drömde om vackra blomklasar, men den vissnade bort. Hittade en blå Malva förra året, hoppas att den överlevt och att den blommar fint i sommar.
    Blått är flått.
    Ha det bra /Marika

    SvarSlett
  6. Blått - har jag alltid gillat. Jag var inte jättegammal när jag propsade på en blå tapet i mitt rum, mörkblå!! Fick höra att jag skulle tröttna bla, bla... Jag tröttnade aldrig den gav mig lugn. Föräldrarna tapetserade om när jag lämnade rummet :) I fotografering visar blått kyla och distans och jag vet att hjärnan reagerar så men... ..det är fortfarande en vacker färg.

    Kram, Carina

    SvarSlett