lørdag 4. januar 2020

I riddersporenes tid



Her blomstrer den i juni, fortsetter i juli, og kanskje litt inn i august. Den er lett å så og lett å dele. Jeg er så glad i den. Hun spiller godt en solistrolle. Vill ni se en stjärna, se på mig. Deler på TrädgårdsFägring: Si hei til publikum


































Hvis det ikke står F1 på frøposen, kan man samle frø fra riddersporene i det uendelige. De spirer stort sett veldig godt. Jeg unngår F1 så langt som mulig.
Ha det godt! Anne


16 kommentarer:

  1. Hej Anne!
    Helt fantastiska, så vackra. Fina blå nyanser. Riddarsporre är en favorit, och dem sår jag varje år. Ljuvliga bilder.
    Trevlig helg /Marika

    SvarSlett
  2. Hei Anne.
    Riddersporer er nydelige. Skulle gjerne hatt litt mer plass.
    God helg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Vilka vackra blå nyanser. Mina riddarsporrar har dött ut. Kanske jag skulle så eller köpa nya för oj så ståtliga och fina. Kraaam Pia

    SvarSlett
  4. Hej Anne!

    Perfekt växt till rubriken där riddarsporrarna höjer sig över övriga växter!

    Kram!

    SvarSlett
  5. Hei Anne, jeg er også utrolig glad i riddersporer, jeg jobber med å utvide samlingen min. Men nå ble jeg veldig nysgjerrig, hva betyr detat det står F1 på frøposen, har det med vekstsone eller noe annet å gjøre? Nyttårsklem fra Anne-Kristin

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      F1-frø er en krysning. Tar du frø fra en plante som kommer fra F1-frø, kan/vil resultatet bli forskjellig fra morplanta. Nyttårsklem til deg også

      Slett
  6. Så fina bildar och riddarsporrar! Riddarsporrar - jag älskar dem :) Just nu är det väldigt tunt på sorter men morfars lever, ljsut himmelsblå och sannolikt en namnsort av elatum. De andra arterna jag sådde och satte ut lyckades sniglar döda. De tar de nya skotten innan de ens hunnit upp och så småningom orkade plantorna inte längre. Irriterande för jag hade 3-4 arter som var så vackra.

    Kram, Carina

    SvarSlett
  7. Hei Anne!

    Så nydelige riddersporer hos deg! Jeg sliter med å få de til her, og jeg vet ikke hvorfor. Jeg må prøve igjen :)
    Ha det godt! Klem, Marit

    SvarSlett
  8. Jag älskar riddarsporrar, har länge trånat efter den rosa. Hade den en kort period men den försvann. Nu har jag olika blå och vita.
    Kram

    SvarSlett
  9. Det er flotte billeder, du viser af riddersporerne. Kræver de opbinding for ikke at vælte? Jeg har tænkt at så en pose frø, men vi bor et forblæst sted, og jeg vil helst have blomster, der ikke skal bindes op.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Elna!
      Her må de få støtte. Vi bruker plantebøyler som vi setter ned i juni og det er nok for hele sesongen.

      Slett
  10. Nydelige stauder, har dem inni mellom her også, men klarer seg bare som ettåringer i forhold til sneglene. Dvs store planter klarer seg, men de blir spist med en gang de kommer opp året etter. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  11. Elsker riddersporer :) Fik frø fra min mor en gang, så de sår sig af og til og bliver til nye, hvis jeg ikke får luget de små nye planter væk ved en fejl. Er vild med dem.

    SvarSlett
  12. Så vakre de er! Gøy med planter som er lett å så :-)

    SvarSlett

  13. I'm here to testify about Mr John Blank ATM Cards which can withdraw money from any ATM machines around the world.. firstly I thought it was scam until I saw so many testimony about how Mr John sent them the ATM blank card and how it was used to withdraw money in any ATM machine and become rich so I decided to risk the opportunity I contacted him also and I applied for the Blank Card to my greatest surprise I have used it to get 10,000 dollars. maximum withdrawal daily $1,000, Mr John is giving out the card just to help the poor. Hack and take money directly from any ATM Machine Vault,If your interested kindly contact him directly on his email (johnlopez1945@gmail.com)

    SvarSlett