lørdag 1. februar 2020

Zinnia - frøkenhatt


Såtiden  har så vidt begynt. Rødkvann står på trappa for stratifisering (stratifisering). Oppdaga at mus har endevendt den ene potta. Irriterende. Jeg sådde også rødkvann i fjor vår, og rett før jul begynte de å spire. Det gjelder å være tålmodig.
 Viola cornuta, tre forskjellige ble sådd forrige helg. Verbena bonariensis, kjempeverbena har jeg også sådd. Jeg vet  nesten ikke om noe annet som skaper så store forventninger som å så.
Zinnia venter jeg litt med. Slutten av februar kanskje?
Zinnia finnes i nesten alle farger og passer til nesten alle farger.






























Jeg lenker til en som er to år i dag TrädgårdsFägring. Gratulerer med dagen! De samler på bloggere fra hele Norden. For oss som blogger, er dette inspirerende og gir oss en spesiell mulighet til å se andre blogger. Takk!
Tenk nå er det februar. Føler nesten at våren er rett rundt hjørnet. Akkurat nå er det + 6 grader ute.  Ha det godt! Anne

9 kommentarer:

  1. Hei Anne!

    Zinnia har jeg faktisk aldri sådd, men jeg har frø liggende. Kanskje jeg skal prøve i år. Det er utrolig hvor mange farger det er av de. Jeg har sådd blodbeger og alpefiol. Det er spennende å så planter selv, ja.

    Ha det godt! Klem, Marit

    SvarSlett
  2. Zinnia - så ljuvliga och jag ska så flera sorter i vår. Men tycker de kommer så snabbt så jag måste vänta lite. Angelica gigas har jag inte lyckats med de sista gångerna jag prövat men det är en fantastisk växt så jag får väl försöka igen helt enkelt :)

    Kram, Carina

    SvarSlett
  3. Hej Anne!
    Så många fina Zinnia du har, jag skall så dem också i år. Förra året lyckades det bra, men efter ett tag blev de angripna av något. Får nog titta igenom mina fröpåsar för att se vilka det är dags att börja med.
    Ha en fin söndag /Marika

    SvarSlett
  4. Så fina zinnior hos dig, älskar färgerna. Det var många år sedan jag sådde just zinnia. Många utav dom ser nästan ut som dahlior.
    Vi har samma här 6-7 grader, härligt.
    Ha det gott
    Kram Maria (du hade fallit bort från min blogglista, därav har jag missat flera inlägg. Men nu är jag här igen:))

    SvarSlett
  5. Det er først de siste årene jeg har blitt kjent med Zinnia, og har fått veldig sansen for dem. Skal prøve å så i år også :-)

    SvarSlett
  6. Hei Anne.
    Jeg har fått dilla på zinnia etter bildene fra bloggen din.
    God mandag.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  7. Zinnia er så smukke og anvendelige. Jeg sår dem også hvert år, og de leverer utallige buketter.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  8. Zinnia är ett måste i trädgården, en så underbar ettåring den är! Dina bilder får mig verkligen att längta tills det är dags att så, men jag sår betydligt senare än du. Sällan före första april. Får se hur jag gör iår.
    Kram!

    SvarSlett
  9. Your Affiliate Money Printing Machine is ready -

    And getting it running is as easy as 1, 2, 3!

    Here is how it works...

    STEP 1. Input into the system which affiliate products you want to push
    STEP 2. Add PUSH BUTTON TRAFFIC (it LITERALLY takes JUST 2 minutes)
    STEP 3. See how the affiliate system explode your list and up-sell your affiliate products for you!

    Do you want to start making profits???

    Click here to make money with the system

    SvarSlett