onsdag 5. februar 2020

Helenium 'Moerheim Beauty', solbrud


'Moerheim Beauty' er en vakker staude med rød-oransje blomster. Den er en staude som blomstrer fra juli, august og litt inn i september. Den er innmari fin sammen med blå stauder. Her er den sammen med Phlox paniculata 'Blue Paradise' og Verbena hastata (den med spir).








                                                    Den er veldig lett å dele. Jeg pleier å gjøre det på våren.


















































I år skal jeg så stauden Scabiosa 'Fama Deep Blue' og blå korblomst, og plante dem ut sammen med 'Moerheim Beauty'. Bildene er fra hagen sommeren 2018 og 2019.
Det er så deilig å merke at dagene vokser. Ha det godt! Anne


11 kommentarer:

  1. Hei Anne!
    Rødt og lilla er så fint i sammen. Helenium vokser voldsomt og kan fint deles ja. Det må jeg gjøre med min i år. Du fikk meg til å lengte etter sommeren igjen :)
    Ha det godt! Klem, Marit

    SvarSlett
  2. Der lærte jeg noget om farvesammensætninger. Jeg ville aldrig have fundet på at sætte de to farver sammen, men når jeg ser dine billeder, er farverne virkelig smukke sammen.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  3. Hej Anne!
    En riktigt vacker kombination. De blå färgerna är jag väldigt förtjust i. Scabiosa är också en favorit. Vi har lite kallare väder nu, men det skall bli varmare igen. Dagarna blir ljusare.Fina bilder.
    Ha det bra /Marika

    SvarSlett
  4. Hei Anne

    Alletiders kombinationer - Hele Helenium slægten er favoritter, og så holder de jo meget bedre og længere end feks Echinacea.
    Lækre billeder!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlett
  5. Hei Anne!
    En av mine favoritter også - og er så innmari takknemlig for at den vil vokse hos meg.
    Dagene strekker seg ja - og det er også utrolig deilig.
    Ha en fin dag,
    Lena

    SvarSlett
  6. Nydelige blomster, og for en kombinasjon. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  7. Vacker kombination, väldigt vacker. Helenium är ett släkte jag aldrig odlat inte en endaste enda. Kanske för att de där brunröda nyanser inte lockat. Men det är aldrig försent...

    Kram, Carina

    SvarSlett
  8. Hei Anne.
    Vakker kombinasjon av flotte blomster.
    Om ikke lenge er vi der igjen. Gleder meg så.
    Fin kveld til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  9. Vilken ljuvlig färgkombo och vilka härliga bilder! Alltid lika inspirerande att kika in till dig...
    Önskar dig en glad dag!
    Kram Titti

    SvarSlett
  10. According to Stanford Medical, It's really the SINGLE reason this country's women live 10 years more and weigh 19 KG lighter than us.

    (And realistically, it is not about genetics or some hard exercise and absolutely EVERYTHING around "HOW" they eat.)

    P.S, What I said is "HOW", not "what"...

    Tap this link to see if this short questionnaire can help you find out your true weight loss potential

    SvarSlett
  11. As claimed by Stanford Medical, It's in fact the SINGLE reason women in this country get to live 10 years more and weigh an average of 19 kilos less than we do.

    (And realistically, it is not related to genetics or some secret-exercise and absolutely EVERYTHING to do with "how" they are eating.)

    BTW, I said "HOW", and not "WHAT"...

    TAP on this link to reveal if this short questionnaire can help you unlock your true weight loss possibility

    SvarSlett