lørdag 6. juli 2019

Hagen vår i første uka av juli


Rosa multiflora har vært i blomst i flere dager. Sjærsminen  blomstrer fortsatt og rosa 'Lykkefund' er helt i starten.
 Det er ganske kaldt til å være i starten av juli. For to dager siden var det 5-6 grader om morgenen. I dag har vi (Gro) vanna krukkene for første gang denne sommeren. Rett etterpå kom regnet. I fjor på denne tida hadde vi hatt to måneder med tørke. Er så himla glad for at det ikke er i år







                                                                                         Selvsådde valmuer i mengder.












                                                                            Engletrompet hos Mjærum stauder




                                                                                         Dahlia, de to første i år.





                                                                                              Aeonium arboreum







                                                                                   'Lykkefund' helt i starten








Pelargonia 'Australian Pink Rosebud' er vakker.
Nå er det meldt om varmere vær neste uke. Ja, takk til det. God natt etter hvert! Anne
Se lenksamlingen hos TrädgårdsFägring. Her er det mange blogger fra første uka i juli.



11 kommentarer:

  1. Hei Anne.
    Flotte bilder.
    Her har jeg vannet mye. Med sol og vind tørker det fort opp.
    God helg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  2. Hei Anne!

    Flotte himmelbilder! Pelargonia 'Australian Pink Rosebud' var fin ja, og den har jeg aldri sett før. Jeg har kun en pelargonia og den er 'Westdale Appleblossom Rosebud'. Den må jeg bare ha pga. de varigerte bladene.
    Vi får håpe på litt varme nå ja.
    Ha det godt!
    Klem, Marit

    SvarSlett
  3. Hei Anne

    Dramatiske billeder af himmelen!
    Usædvanlig spændende farve på engletrompeten må jeg sige!
    Ja nu lader det til at varen returnerer - vi får se!

    Ha en dejlig søndag

    SvarSlett
  4. Flotte bilder av himmelen og fra en frodig hage.
    Blomstene står mye lenger i år enn i fjor. Her i Vestfold har vi vannet ganske mye, men tørkesommer er det ikke, ugresset gror så det suser.
    Jeg drømmer om å ha røde valmuer som gror "vilt". De er så fine.
    Ha en fin søndag, Anne.
    Hilsen fra Turid

    SvarSlett
  5. Så mycket fint! Ja nu kommer dahliorna starkt och det ska bli kul att se de nya sorterna jag satte. Änglatrumpeten var magisk :) Visst är det skönt att vi fått mera jämnt med nederbörd i år än fjol. Nu har det regnat hemma har jag förstått men innan dess blev det kruttorrt på ca 10 dagar och jag la några timmar på vattning innan jag åkte till Oslo.

    Kram, Carina

    SvarSlett
  6. Hej Anne!
    Vackra bilder, och fina dahlior. Min första Pom-pom har slagit ut, men annars ser det ut att inte bli en lika fin blomning som förra året.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
  7. Smukke billeder af have og himmel. Jeg falder især for dine Dahliaer, de har så smukke farver.
    Hav det godt!

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  8. Jeg er også veldig glad for at det ikke er tørke i år!
    Så spennende den som heter Aeonium arboreum er mot lyset :-) Flott bilde!

    SvarSlett
  9. Tänk så olika somrarna kan vara, det är då inte lätt att veta i förväg! Så vackra bilder som du nu tagit kunde du nog knappast ta i torkan i fjol, eller hur.

    SvarSlett
  10. Nydelig blomstring. Det er så godt med et "normalår" værmessig. Hagen ser ut til å like det etter fjorårets uår. Jeg fikk akkurat navngitt min Rosa Multiflora, som av alle ting var merket 'Flammentanz' når jeg kjøpte den. Man kommer ikke lenger bort på skalaen i feilmerking. Men er veldig fornøyd med det altså. Det tegner seg til å bli litt av en Trompetkonsert hos dere i år:)
    Hilsen Jannicke

    SvarSlett
  11. Ja det är bra att det har varit lite mer regn i år. Mycket frodigt hos dig nu. Lykkefund är verkligen en fin ros, min har snart blommat över.
    Ha det fint
    Helene

    SvarSlett