søndag 14. juli 2019

Blåklokker og Rosa helenea 'Lykkefund'



Jeg er veldig glad i roser, men får det ikke til. Derfor er lykken stor over at 'Lykkefund' stortrives. Den rett og slett bugner og den utfolder seg i bambusen. Den fungerer så fint for rosegreiner som vokser og vokser. Kjøp den, hvis du ikke har den.
Blåklokker vokser i veikanten her. I går plukket jeg en bukett til Norgesglasset.


























Blåklokker er julisommer. Jeg lenker til TrädgårdsFägring. Der er det mye mer juli.
God julinatt! Anne


11 kommentarer:

  1. Hei Anne

    Lykkefund har jeg kun hørt godt om - den ser ud til at trives overalt.
    Klokkeblomster er bare så fine!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlett
  2. Hei Anne!

    Ja, 'Lykkefund' er veldig fin. Fantastisk blomstring hos deg. Blåklokker er bare så vakre.
    Ha en fin julidag!
    Klem, Marit

    SvarSlett
  3. Hei Anne.
    Lykkefunn er utrolig villig. Vi hadde litt problem med å holde den i sjakk, og flyttet den til et litt karrigere sted. Nå har den etablert seg godt der også:-
    )
    Ha en fin uke/Eirin)

    SvarSlett
  4. Hej Anne!
    Min första Lykkefund placerade jag för skuggigt så den trivdes inte, försökte flytta den, men det var helt omöjligt att få upp den. Köpte en ny och den har jag haft i några år nu, den är ganska liten än så länge, men blommar riktigt fint redan. Din ser helt fantastisk ut, och blåklockor hör sommaren till.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
  5. Underbara rosor, så vackra foton som ger rättvisa åt skönheten.

    SvarSlett
  6. Hei Anne.
    Lykkefund er nydelig når den blomstrer. Blåklokker hører sommeren til.
    Fin dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  7. Så fin din Lykkefynd är. Gårdagens stört regn gjorde att den och andra rosor är lite ledsna i dag. Tänk att det ska komma så mycket regn på en gång det är stilla regn våra växter behöver.

    SvarSlett
  8. Ja, 'Lykkefund' er ei takknemlig rose. Nydelig!
    Herlige blåklokker. Liker både tamme og ville.

    SvarSlett
  9. Lykkefund, det må jeg prøve å huske :-)
    Den ser virkelig vakker ut!

    SvarSlett
  10. Enig, Lykkefund er en fantastisk rose. Blåklokker er ikke så verst de heller. Har ikke her, men i hagen på fjellet. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  11. Så enig! Lykkefund er fantastisk. Det er min yndlingsrose, så jeg har to store af slagsen :)

    SvarSlett