onsdag 27. februar 2019

Blomster fra frø


Jeg samler frø, kan nesten si i mengder. Iveren etter å starte er derfor stor. For eksempel Cleome, paradisspinner kan være vanskelig å få til. Derfor sår jeg dem tidlig og pøser på med frø. Nå reiser de seg opp fra pottene og er mer enn klare for prikling.  Plass, har vi det? Det har gått bra før.
Kornblomster er takknemlige. De sår jeg ute.















                                                                         Sommerasters kan jeg anbefale.



















Ha det godt! Anne


8 kommentarer:

  1. På denne tid af året kribler det i fingrene efter at komme i gang med at så. Jeg får altid sået for tidligt med det resultat, at jeg i april står med nogle store ranglede planter, som det er for tidligt at plante ud. Sådan skal det ikke gå i år, basta! Men når jeg ser dine billeder af dejlige sommerblomster, kan jeg vist alligevel ikke vente med at så😏.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  2. Hei Anne!

    Sommerasters er så fine. De minner om chrysanthemum. Jeg har ikke sådd så mye i år, men det jeg har sådd har kommet veldig bra opp. På tide å prikle dahlia snart :) Kornblomster er så fine og spesielt de mørke du viser.
    Ha det godt! Klem, Marit

    SvarSlett
  3. Hei Anne

    Flotte sommerbilleder!
    jeg er også igang med lidt såning - vi har jo snart jævndøgn:)

    Ha en dejlig dag

    SvarSlett
  4. Åhhh vad jag längtar till grönskan och trädgården nu, men snart är det mars - härligt!
    Varm vårkram från Titti

    SvarSlett
  5. Hej Anne!
    Lika spännande varje vår, att se hu det lyckas. Du har så mycket fint, härliga sommarbilder. Det fina soliga vädret fortsätter hos oss.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
  6. Hei Anne.
    Fine bilder. Jeg er også i gang med litt såing. Kornblomster er nydelige. Burde brukes oftere.
    Fin dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  7. Vakre blomster!
    Kornblomster sår jeg også, prøvde meg på paradisblomster da jeg så dem hos deg, men de var vanskeloge å få til.

    Klem, Ida

    SvarSlett
  8. Spennende å så!
    Asters har jeg ikke prøvd, men de er veldig fine :-)

    SvarSlett