lørdag 21. oktober 2017

Hagen akkurat nå




I går var vi og hentet vårens løker som er importert  fra Holland. I år har vi satsa på krokus, nesten 2000. Det som er deilig med krokus, er at de kommer igjen. Sammen med krokus har vi satt flere Allium i dag.

Hagen akkurat nå er tema hos Blommig fredag. Det er innmari spennende å se alle hagene.





Fra i våres











Masse ny jord tilsettes.




De forskjellige krokusene blandes.



Krokusene plasseres











I dag gikk klokkeranken i pergolaen



Heldigvis har vi fått en del frøhamser fra klokkeranken. Disse er fra den blå. Den er vår favoritt.




'New Dawn'











Dette gleder vi oss til. I dag har vi lagt våren i jorda og sanka frø til neste års klokkeranker. Det våres og det høstes.
Ha det godt! Anne



17 kommentarer:

  1. Ojoj, 2000 krokus, det var inte dåligt:). Det kommer blomma fantastiskt hos dig.
    Kram Maria

    SvarSlett
  2. Hei Anne!

    Det kommer jo til å bli helt fantastisk hos dere til våren! Jeg gleder meg allerede til å se blomstringen. Miso er så søt.

    Ha det godt.
    Klem, Marit

    SvarSlett
  3. Det kommer att bli helt fantastiskt med alla lökar! Tror jag ska följa ditt recept och bara lägga lökarna ovanpå och fylla på med jord på de ställen där det redan står en massa växter. Jag har också rätt många att sätta.
    Allt gott
    /Anette

    SvarSlett
  4. Hej Anne!
    Kommer att bli helt fantastiskt med alla krokus. Får nog skaffa mer lökar. Har spanat in några frökapslar av klockrankan, men de hänger kvar ute. År det dags att ta in dem?
    Ha en fin söndag /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marika!
      Vi har tatt inn dem fordi vi har hatt flere netter med frost.

      Slett
  5. Hei Anne. Det kommer til å bli fantastisk med all krokusen. Gleder meg til å se bilder til våren. Fin dag til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  6. 2000 Crocuses, that will be wonderful in spring. Looking ahead is a joy!
    Greetings, Janneke

    SvarSlett
  7. Husker fra sist høst at jeg var overveldet av all løken dere satt ned. Graver dere ned all løken, eller legger dere jord oppå? 2000 løk er jo en ganske så anseelig mengde:-)
    Ellers flotte bilder fra hagen.
    Ha en fin uke/Eirin

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Jeg legger først jord oppå og så graver jeg dem ned.

      Slett
  8. Gjett om jeg gleder meg til vårbilder fra din velblomstrende hage til våren! Koselig å legge løk. Jeg tror jammen jeg må kjøpe noen selv! Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  9. Oo, so many crocuses. Your garden will be marvelous in the spring!

    SvarSlett
  10. Det er dejligt at møde foråret på din blog. Er der noget yndigere end en gruppe krokus, der står og soler sig😀

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  11. 2000 krokusløker, det blir nok en flott vår hos deg (men litt galskap også hehe), jeg syns jo jeg kjøpte mange i fjor, dvs et par pakker med 20 i hver :) Ha en fortsatt fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  12. Hæ? 2000 løk? Du verden! Jeg er imponert.

    :-)

    SvarSlett
  13. Ja, det er imponerende mange krokus!
    Så bra dere fikk tatt frø fra klokkeranken :-)

    SvarSlett
  14. Åh, så vackert det kommer att bli till våren! Så fint med ett hav av krokus!

    SvarSlett
  15. For et vidunderlig teppe av krokus dere får til våren. Gleder meg til å få se det! Hos meg blir det nok mer en liten matte av dem, men det er jo en begynnelse:)
    Hilsen Jannicke

    SvarSlett