mandag 31. juli 2017

Siste dag av juli


Det er ett månedskifte som jeg alltid har synes har vært vemodig -  og det er overgangen til august. Høysommer i dag og seinsommer i morgen? Det er vel ikke akkurat sånn på dagen. Fremdeles er det frøsådde planter som står i knopp, som jeg gleder meg til å se.
Det er mye sommer igjen, heldigvis.






Cirsium japonica 'Deep Rose', rosentistel












Dahlia 'Dark Spirit'.  I dag har det regnet så mye at vi har fått rotbløyte. Deilig! God julikveld! Anne



18 kommentarer:

  1. Nu har jag läst ikapp lite hos dig, ser att jag missat de senaste från dig.
    Jättesnyggt med Moerheim Beauty och de lila axen, precis så som jag skulle vilja ha det i min sensommar-höstrabatt. Tack för inspiration.
    Vilken vacker grusväg du har där. Så härligt att se så många fjärilslarver.
    Så söt rosentisteln är, jättefin.
    Kram Maria

    SvarSlett
  2. Hei Anne!

    Ja, nå kom endelig rotbløyten! Det var på høy tid.
    Dette månedskiftet er vedmodig, ja. Jeg orker ikke engang tanken på vinteren. Vi får nyte resten av sommeren intenst fremover :)
    Vakker dahlia! Den har så nydelig mørk farge.

    Ha det godt.

    Klem, Marit

    SvarSlett
  3. Enig, vi må nyte sommeren og alle knoppene som snart springer ut. Håper på varm sensommer!!

    SvarSlett
  4. ja, tiden går altfor fort for oss hagefolk nå om sommeren... men seinsommer og høst er en veldig fin tid også, tenk om vi får sent frost, kanskje vi kan jobbe i hagen fram til jul før første frost kommer??? :-) Hilsen fra Fetsund

    SvarSlett
  5. Litt vemodig...men sensommer er en flott tid, med mye vakkert som blomstrer og bladverk som skifter farge:-)
    Dark Spirit er virkelig vakker, og jeg regner med at det er mye som blomstrer hos deg nå.Vi nyter regnet her også, det trengs !
    Ha en fin uke.
    Eirin

    SvarSlett
  6. Hej Anne!
    Tiden går så fort, hoppas det blir en lång skön höst innan kylan kommer. Men först skall vi njuta av augusti. Vacker tistel, och härlig färg på dahlian. Skönt med regn.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
  7. Jeg er helt enig med deg, Anne, august er liksom på vei mot høst. Nå krysser jeg fingrene for at det skal bli en fin sommerlig måned i Bergen. Ha en fin dag.

    SvarSlett
  8. Hej Anne!

    Visst är det vemodigt, trädgården ändrar karaktär och mörkret återvänder. Men än finns mycket att uppleva, jag som odlar ljung har att se fram emot när Calluna vulgaris når sin höjdpunkt på hösten.

    Jätteläckra bilder du tagit!

    Kram!

    SvarSlett
  9. Hei Anne. Tiden går fort. Alt for fort. Er vi heldig får vi en fin august. Fin dag til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  10. Ja, det er litt vemodig at høsten nærmer seg. Men vi får håpe på en fin August først :) Ha en fin dag!

    SvarSlett
  11. Det trengtes med rotbløyte nå :-)
    Veldig fin farge på Dahliaen!

    SvarSlett
  12. Ja, tenk at det er skolestart ganske snart. Håper vi får en flott august og kanskje september også:-) Fine bilder!

    SvarSlett
  13. Jeg krysser fingrene for en kopi av fjorårets høst. Den var varm og deilig. Kos deg i regnværet!

    SvarSlett
  14. Jeg krysser fingrene for en kopi av fjorårets høst. Den var varm og deilig. Kos deg i regnværet!

    SvarSlett
  15. Jeg kan godt blive lidt vemodig allerede omkring midsommer, fordi dagene da bliver kortere... og august har jeg et lidt sjovt forhold til: Jeg har fødselsdag d. 16. - min have har masser af "tju-bang-farver" og er faktisk meget flot....men samtidig går det mod efterår....der derefter bliver til en laaaang vinter...og da i særdeleshed efter sådan en kold sommer.

    SvarSlett
  16. jeg nyder altid dine meget flotte billeder.
    Dark spirit er vel nok smuk - både knoppernes facon og farven.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  17. Blåklokker.......det er sommer det !

    SvarSlett
  18. Hei, ville og vakre, ingen blomster slår markblomstene! Nydelige bilder. Flere av de plantene jeg har sådd, har knapt rukket å vokse mer enn 5 cm. Naboens ringblomster blomstrer, ikke mine ennå! Mulig jeg har for skrinn jord. De står i maturtebedet. Ha fortsatt fine sommerdager ;:OD)

    SvarSlett