fredag 26. desember 2014

Juletur til gamle trakter



Her har vi vokst opp - Damsgården - på høyskolen på Ås (NMBU). Det var hage og park på alle kanter.
Et paradis. Det ble helt naturlig å ta sommerjobb i parken. Vi bodde jo, midt i parken og kunne spise lunsj hjemme. (Å hjelpe til i hagen var helt naturlig. Uten betaling!).











Ved Andedammen



Snøklokker i kulda. I går var det nærmere -15.








Niagara Falls































                              Ha en fortsatt god romjul! Helg avløser helg. Anne


12 kommentarer:

  1. Så härligt att få växa upp på en så vacker plats! Inte så konstigt att du för det vackra vidare i din egen trädgård. Må så gott och njut av Romjulen!
    Kram Maria

    SvarSlett
  2. Litt av et sted å vokse opp, og da skjønner jeg hvorfor du har grønne fingre:) Fine bilder du viser.

    SvarSlett
  3. Oj, tenk å vokse opp i slike vakre omgivelser. Da forstår jeg også godt din store interesse for det som spirer og gror.
    Fortsatt god jul, kjære du.

    SvarSlett
  4. Smukke billeder af dit barndomshjem. Jeg er forbavset over at se så langt dine snøklokker er nået op.
    Fortsat god romjul
    Lisbeth

    SvarSlett
  5. Sikke et smukt sted at vokse op, jeg kan godt forstå at du har fået haven ind under huden allerede fra barnsben. Og tænk at du allerede har vintergækker / Snøklokker, det har jeg ikke endnu - tror jeg ikke. Jeg må da vist hellere ud og tjekke, og der skulle være dukket nogle op:-)

    SvarSlett
  6. Vilket vackert ställe! Man kan föreställa sig hur fint det måste vara där på sommaren.
    God fortsättning!
    Ulrika

    SvarSlett
  7. Så flott sted å vokse opp, og å vende tilbake til! Takk for omvisningen og fortsatt god romjul!

    SvarSlett
  8. Så vakkert! Dette var stemningsfulle og nydelige vinterbilder.

    SvarSlett
  9. Så idyllisk! Det må ha vært et flott sted å vokse opp :-)

    SvarSlett
  10. Hei Anne! Så vakre vinterbilder! Det var nok en flott sted å vokse opp!
    Ja, det har vært iskaldt her også med omtrent ikke noe snø på bakken. Jeg er redd for hva kulda kan ha ødelagt nå ja...

    Ha en fortsatt god jul til deg og dine!

    SvarSlett
  11. Tack för att du visar. Blev så förtjust i pilbollarna.
    Ha en skön kväll
    Annika

    SvarSlett
  12. Så fint det er der da, der har du nok mange gode minner fra.
    Jeg ønsker meg litt mer snø for det hadde vært så fint med en skitur og for ikke å glemme plantene i hagen som får frostskader.

    Så fine bilder fra turen deres, det hadde vært artig å besøkt den hagen på sommerstid.
    Ha en fin romjul Anne.

    SvarSlett