onsdag 30. april 2014

Frost i natt!



Det er meldt -1 grad i natt! Det har vært en isende nordavind i kveld, men det ser ut som det stilner nå. Det som kan bæres inn. er båret inn. Cercidiphyllum japonicum, hjertetre er det eneste jeg har beskytta. Det er godt det ikke er et stort tre. Første vinter ute og det har fått ganske store blader. Resten må klare seg selv.








Krukka med Verbena bonariensis, kjempeverbena står i garasjen. Og bilen er forvist ut.











Lungeurt 'Opal'.







En firfisle. Har den kasta halen?











Asarum, europahasselurt.











Vi fyrer og håper det er siste gang. I morgen starter mai. Måtte natta ikke være for kald. God kveld! Anne!


10 kommentarer:

  1. Hei Anne :) Så mye fint du har i hagen din! Det er isende kald nordavindhos oss også, men så langt ute ved kysten slipper vi nok unna minusgrader på natten. Vi får håpe det går bra og at den kalde perioden er forbigående. Lykke til :) Hilsen fra Tone

    SvarSlett
  2. Vi får håpe det beste. Tror jeg skal ut med litt fiberduk gitt.

    SvarSlett
  3. Ingen nordan, men regn har vi haft idag, då vi sjunger in våren på Valborg.
    Kallt är det dock, och det är nog risk för nattfrost här med. Hoppas att det blir varmt igen, Ha det gott /Marika

    SvarSlett
  4. Hei Anne! Ja, jeg har vært ute med fiberdul både i går og i dag. Det meste av det jeg festet hadde blåst opp idag etter all vinden. Det er sannelig ikke lett å være hageeier for tiden med sommer og vinter om hverandre! Nydelige bilder fra hagen din. Opal har jeg også, og den er så fin med den lyseblå fargen.

    Ha det godt!

    SvarSlett
  5. Åh, jag önskar att min asarum var så fin som din. Här väntar jag på att den ska börja att sprida sig men det lär ta ett tag. Ha en riktigt fin första maj! Kramen till dig Anne!

    SvarSlett
  6. Så flotte bilder av Ruteliljene! De er så fine, men jeg har fortsatt bare noen få, og frøene jeg sådde i vinter har ennå ikke vist tegn til å spire. Her har det også vært en kald natt, jeg har allerede satt ut ne på balkongen, men det ser ut til å ha kommet over sjokket nå. La oss håpe at det var vårens siste kalde natt!

    SvarSlett
  7. Så flott det er i vår hagen din Anne, nydelige blomster å bilder.
    Hvite ruteliljer plantet jeg i høst men de kom ikke opp, de er så fine sammen.

    Jeg håper det går bra med plantene, med tidlig vår blir denne nattefrosten skummel.
    Her var det også kjølig i natt, men det har gått bra.

    Ha en fin kveld fra Marit.

    SvarSlett
  8. Håper det gikk fint med plantene dine. Jeg har inntrykk av at stauder og løkblomster tåler litt frost på denne tiden. Her har vi hatt frost to netter nå. Hjertetreet mitt er 5-6 meter så det er ikke snakk om å dekke det. Jeg kan ikke se noen skader på bladene.
    Opal var nydelig! Den må jeg se etter.
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  9. Satset på at det helst ville gå bra....hjertetreet mitt plantet jeg i fjor. Ser ut til å klare seg. Visste ikke at det var så såbart mot frost.
    Fin vår hos deg!

    SvarSlett
  10. Hei! Så vakker vårblomstring hos deg Anne! Ruteliljer...så utrolig vakre. Kos deg masse i hagen fremover! Christin/ Cornelias verden.

    SvarSlett