søndag 5. september 2021

Seinsommer i hagen vår i september


Sommeren er så kort her i Norden, så jeg unngår så lenge som mulig å se etter høsten. Bestefaren min hadde et sitat som jeg mislikte sterkt: Rop på høsten så kommer'n!!!
I dag ble jeg fortalt at det går å ta stiklinger av Dahlia. Jeg starter allerede i morgen. Spennende å se om jeg får det til.
Bildene er fra i går og i dag.
















En vakker Pelargonia 'Caliente Lavender'. Nå tar Gro stiklinger av pelargoniene. Nå må det komme regn. Ha det godt! Anne


7 kommentarer:

  1. Hej Anne!
    Skall bli spännande att se hur det blir med sticklingarna. Det måste vara perfekt att föröka dem på det sättet. En otroligt vacker pelargon. Vi får hoppas att hösten blir lång och varm, vintern och kylan får gärna dröja.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvarSlett
  2. Hei Anne!
    Ja, det husker jeg at min bestefar også sa, så det er best å ikke tenke på den. I natt var det 8 grader her, og det går dessverre mot høst. Spennende om du lykkes med å ta stiklingene på dahlia. Ha det godt.
    Klem, Marit

    SvarSlett
  3. Spännande med sticklingar. Jag har tagit långa skott när jag förgrott dem på våren och de rotar sig men sen har jag inte orkat sköta dem också. Citatet har jag aldrig hört här men jag kommer inte ropa oavsett.

    Kram, Carina

    SvarSlett
  4. Ingen grunn til å rope på høsten, nei. Den kommer fort nok som det er.
    Spennende å jobbe med stiklinger :)

    SvarSlett
  5. Det er sommerligt her også, men nætterne kølige. Høsten skal nok komme om vi råber eller ej, men du har jo masser af fin blomstring i haven, og dine billeder er så smukke og stemningsfulde.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlett
  6. Pelargonien er vel nok smuk. Den er værd at bevare, så det er godt at få taget stiklinger. Kan man ikke vente til om foråret med at tage stiklinger af dahliaerne? De enkeltblomstrende kan man vel også så.

    Hilsen Elna

    SvarSlett