mandag 20. september 2021

Pelargonia på trappa


Hver sommer har vi pelargonia på trappa. Her står de forholdsvis tørt. Pelargonia er ikke så glad i regn. Nå bæres de inn i varmen
















                                                           Det spørs om det blir frø fra klokkeranken i år.




                                                                        Pelargonia 'Sarah Don'



                                                   Ja, nå har høsten kommet. Ha det godt! Anne


10 kommentarer:

  1. Hei Anne!
    Jeg har også pelargonia på trappa, og de trives så godt der som du sier fordi det er tørt her. Jeg har gode erfaringer med halvslyng pelargonia plantet ute hvor de ikke står tørt, for de tåler regn mye bedre.
    Ja, nå er det høst ute.

    Ha det godt! Klem, Marit

    SvarSlett
  2. Hej Anne!
    Din trappa ser så lockande ut med alla fina pelargoner och de små grisarna. Jag har en pelargon som jag flyttade till växthuset, den blommar riktigt fint. En annan som har sett ut som skrutt hela sommaren har plötsligt fått en blomma.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvarSlett
  3. Det är så fint med växter längs och på trappor och det är så snyggt hos er. Det mjukar upp och bjuder in :)

    KRam, Carina

    SvarSlett
  4. Pelargonierne er vel nok fine, men det er også et fint og sjovt “dyreliv”, der er omkring dem.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  5. Det er en stund siden jeg tok inn mine. De kommer ennå med knupper, så jeg regner med at de kan pryde stua flere uker ennå.

    SvarSlett
  6. Flotte pelargonia og flott svart katt! Jeg satser på at mine pelargonier greier seg ute litt til, må få vaska og rydda der de skal overvintre først. Huff, liker ikke så godt høsten, men det er jo ikke SÅ lenge til det er vår igjen, i alle fall til blodbeger skal såes :-).

    SvarSlett
  7. Dine pelargoner ser godt ud på trappen, men jeg kan godt forstå, de må ind nu. Så kan du forhåbentlig nyde dem en måned endnu.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlett
  8. Så många fina pelargoner, och sötaste lilla katten. Jag borde nog tagit in min stora pelargon när det blåste så mycket här om veckan, den ser nu lite "sliten" ut. Hoppas den återhämtar sig.
    Kram Maria

    SvarSlett
  9. De er jo så sjarmerende :)
    Bare den som står ute i været er noe tess i år. De andre (som alltid bruker å blomstre masse) er ikke noe særlig. Kanskje jorda de fikk ikke holdt mål?

    SvarSlett