fredag 5. februar 2021

Muscari, perleblomst i mai istedenfor februarkulde


Det er vel  ikke bare jeg som synes at kulda har  holdt på lenge. Og den skal fortsette i hvert fall en uke til. Vi fyrer og fyrer og mater fugler. Da er det godt å gå ut av vinteren en liten stund.
Perleblomster er veldig fine for seg selv og sammen med andre. Den kommer igjen år etter år.
I dag hørte jeg fuglesang for første gang i år. Himla deilig!
.















 Dagen har blitt over 2 og en halv time lengre siden vintersolverv. Det er fint. Ha det godt! Anne


7 kommentarer:

  1. Hei Anne!

    Ja, perleblomster er så fine, og er er min favoritt løkblomst. Nydelig primula hos deg også.
    Ja, nå merkes det godt at dagen har blitt lengre. Det er bare så godt at lyset kommer tilbake.
    Ha det godt! Klem, Marit

    SvarSlett
  2. Perleblomster har vært blant mine yndlinger helt fra jeg var barn :)

    SvarSlett
  3. Pärlhyacinter förtjänas att odlas mer, mycket mer :) En av de där växterna som var otrendiga för några år sen och kanske har de blivit mer populära?

    Kram, Carina

    SvarSlett
  4. Jeg har satt perleblomster for mange år siden, men de ble bare færre og færre for til slutt å bli helt borte.

    SvarSlett
  5. Hej Anne!
    Det är gott att se lite vårblommor trots att jag njuter av vintern. Har många tuvor av pärlhyacinter, dem gillar jag. Tänk att vi äntligen har fått snö som håller sig ren och fin, och lite köldgrader. Soligt och fint. Ha en trevlig helg /Marika

    SvarSlett
  6. Perlehyacinter er rigtige forårsbebudere. Jeg holder især af de blå. Det er dejligt, at fuglene er kommet i forårshumør og glæder os med deres sang.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  7. Så vackra och intensiva färger och snart är vi där - härligt.

    SvarSlett