torsdag 3. september 2020

Blått i krukker


 Vi er veldig glad i blått og derfor har vi en  en del krukker med blå blomster. Noen er sådd andre er stiklingsformert. Denne uka skal jeg begynne å ta stiklinger. Vi har ikke plass til å overvintre morplanter







                                                                                   Salvia 'Victoria'






                                                                                Agapanthus, Afrikas lilje







 Blåsalvia har en intens og vakker blåfarge. Den blir sådd hver vår. Ha det godt! Anne

Er lite hjertesukk; hver gang jeg lager et nytt innlegg, er det forandringer som gjør at det tar lang tid å lage nye innlegg.


9 kommentarer:

  1. Lovely blue plants indeed! I love that colour too. Have a nice September, Anne! :)

    SvarSlett
  2. Hei Anne!

    Nydelige blå blomster! Den blåsalvien var nydelig, og det samme med Salvia 'Victoria'.
    Ja, blogger har ikke gjort det noe enklere med denne "oppdateringen" sin. Men en kan lagre hele veien, så jeg bruker noen ganger å lage et innlegg over flere dager.

    Ha det godt! Klem, Marit

    SvarSlett
  3. Dejlige blå blomster! - og så fint du klarer overvintring med stiklinger.
    Det nye Blogger kræver god planlægning og det er slet ikke nemmere end det gamle, tvært imod. Jeg forstår ikke dette skal være en forbedring, og forstår heller ikke hvorfor man skal lave om på noget som virker.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlett
  4. Hei Anne

    Lækkert med de rene blå - ofte ser man at der er noget rødt eller lilla, men ikke i disse -flot!
    Bloggers nye design er jo forenklet så det er mere ligetil at blogge fra mobil og tablet. os med pc bliver der stadig færre af åbenbart...

    Ha en dejlig helg

    SvarSlett
  5. Hej Anne!
    Det var en väldigt vacker blå färg. Riktigt vackra och går så bra ihop med det laxrosa, aprikos färgade.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvarSlett
  6. Jeg holder også meget af de blå farver. Salvia ‘Victoria’ kender jeg ikke, men den ser virkelig smuk ud.
    God weekend!

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  7. Blått är alltid vackert...speciellt det blommigt blåa :)
    Ha en fin lördag nu!
    Kram Titti

    SvarSlett
  8. Blått är min färg.
    Bra fångat på bild. Ibland är det svårt att fånga blått.
    Trevlig söndag!

    SvarSlett
  9. Lekre blå farger,Anne! Hvilke planter tar du stikling av? De du viser bilde av eller?
    Jeg deler ditt hjertesukk...det tar så lang tid å lage et innlegg med det nye systemet! Blir helt oppgitt...
    Ønsker deg en fin ny uke:)

    SvarSlett