mandag 31. august 2020

Vi som elsker pelargonia


Pelargonia er vakre. Det er uendelig med variasjon. Det er ikke bare blomstene som varierer, men også bladverket. Her i huset får bladene mer og mer betydning. Tror vi har ca 230 forskjellige sorter.
Lenker til  TrädgårdsFägring.























                                                   Gro tar stiklinger for overvintring. De tar mye mindre plass.








 Siste dag av sommeren i dag, i følge kalenderen. Håper september gir mange sommerdager. Ha det godt! Anne


6 kommentarer:

  1. Oi, det var litt av en samling med pelargonia! Jeg visste at dere hadde mange, men ikke så mange :)
    De er jo så fine, og jeg har nettopp kjøpt noen flere jeg også. Satser på å overvintre de. Jeg har tre morplanter som begynner å bli store, men jeg har ikke hjerte til å kaste de.
    Ha det godt! Klem, Marit

    SvarSlett
  2. Det var mange, og de er jo så fine. Jeg syns jeg har en del, men egentlig er det ingen i forhold. Jeg overvintrer hele krukkene i kjelleren, men forstår godt at dere må ta stiklinger. :)

    SvarSlett
  3. Det var da en kæmpesamling pelargonier. Der må været meget arbejde forbundet med så mange planter. Jeg elsker pelargonier, men jeg har kun nogle få, da jeg ikke rigtig har mulighed for vinteropbevaring. Men sidste vinter var så mild, at planterne overvintrede i potter på terrassen.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  4. Stor fin samling hos dere!
    Her settes det også stiklnger, så det blir plass til overvintring, men kun en liten samling her, da :)

    SvarSlett
  5. Hej Anne!
    Så många fina i olika färger och varianter. Brukar inte lyckas så bra med pelargoner. I år har det gått bra för de två plantorna jag köpte. De blir bara finare och blommar otroligt fint. Men nu borde jag klara av att övervintra dem, och det får vi se hur det blir. Är imponerad av mängden och alla variationer. Så fina.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlett