søndag 12. august 2018

Siste søndagen i ferien


Finner ikke helt roen. Litt hit og dit. Blir alltid sørgmodig.







For to år siden i november tok jeg frø av disse . Fant ikke frøene igjen i fjor, men det gjorde jeg i vinter. Løvemunnen heter 'Ellingsrudåsen'. Det var der jeg høstet dem.




                                        I Drøbak har de skip i fanget.



Dette er galskap. En liten båt ligger rett foran. Danskebåten tuter flere ganger, men den blir liggende. Danskebåten klarer å skifte kurs. Dette opplever store båter helt sikkert ofte i dette trange sundet. Håøya  og Oscarsborg til venstre.













Tenk at hun blomstrer etter to år. Deler hosTrädgardsfägring. Ha det godt! Anne



15 kommentarer:

  1. Spännande inlägg med både drama på havet, och en efterlängtad blomma.
    Jag har jobbat en vecka redan, så jag hade mitt förra söndagen.
    Ha en fin vecka
    Kram Maria

    SvarSlett
  2. Hei Anne

    Flotte billeder!
    Også af episoden på fjorden - DFDS-færgen på sin rute i sejlrenden og den lille båd der tydeligvis ikke kender selv de mest simple færdselsregler til søs.
    Så er det godt med nogen flotte blomster!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlett
  3. Hei Anne!

    Ja, det er alltid vemodig når sommeren går mot slutten, også i år til tross for en super sommer med mye sol. Skummelt med den lille båten som nesten kolliderte med den store. Det er mange idioter på vannet...

    Jeg leser bøkene om Haakon og Maud av Tor Bomann-Larsen for første gang, og i går leste jeg nettopp om de dramatiske skuddene fra Oscarsborg 9.april 1940. Takk og lov for de...

    Nydelig cala og spennende farge på den!

    Ha det godt! Klem, Marit

    SvarSlett
  4. Hej Anne.
    Ja, der er noget vemodigt over sidste sommerferiedag. Selv om jeg ikke længere arbejder, mærker jeg stemningen af at sommeren er ved at være forbi, og selv om den har været lang og varm, bliver man lidt trist til mode ... Så gælder det om at huske at høsten også er en dejlig årstid :-)
    Kh Nana

    SvarSlett
  5. Hej Anne!
    Igår var en grå och regnig dag och idag är det blött i gräset, det börjar ta sig efter torkan. Tidigt uppe för att se till hästarna, och det känns som höst.Solen skiner, så det blir en fin dag. Den första arbetsdagen efter semestern känns alltid lite trist, men snart är du igång igen. Vackra bilder, är så glad att jag lyckats med Jätteverbenan i år.
    Ha det fint!
    Marika

    SvarSlett
  6. Hei Anne!
    Ingen siste feriedag her, men litt vemodig og også litt deilig at sommeren er på hell.
    Bare etter noen få kjølige netter synes det på bladverk..
    Nydelig blomstring hos dere nå:-)
    Ha en fin uke/Eirin

    SvarSlett
  7. Hei Anne.
    Skjønner vemodigheten. Har begynt på jobb og det blir mindre tid til hagen med en gang. Nydelig landskapsbilder og cala.
    Ha ei god uke,
    Lena

    SvarSlett
  8. Veldig flott det øverste bildet! Jeg elsker linjene i åkeren :-)

    Blir helt oppgitt av sånne små båter som tror det går bra å treffe danskebåten.....

    SvarSlett
  9. Jeg synes også altid, det er vemodigt, når sommeren går på hæld. Men i år, hvor sommeren har været så varm, synes jeg næsten, det er en lettelse.
    Flotte billeder!

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  10. Ferieslutt gir ettertanke ja. Jeg hadde det likedan (nå pensjonist), og skjønner deg godt.

    Trivelig innlegg med Miso (litt tilbake).
    Ligner veldig på min Røver.

    SvarSlett
  11. Kjenner den følelsen på tampen av ferien...
    Flotte bilder!
    Nei, det er ikke alle båtførere som burde vært på fjorden. Det er helt sikkert :O

    SvarSlett
  12. Hej Anne!

    Den första bilden i inlägget är en konstnärlig fullträff, den borde du göra en tavla av och sätt på väggen.

    Händelsen med fritidsbåten ser illa ut, jag har varit mycket på sjön och om det var något som ingav respekt så var det de stora färjorna. De har lång stoppsträcka så det gäller att hålla sig undan.

    Kram!

    SvarSlett
  13. Jeg synes det er deilig at hverdagen og rutiner er på plass igjen. Skikkelig dramatiske bilder med båter. Fy søten, så skummelt det må ha vært å sitte i den lille båten.

    SvarSlett
  14. What type of flower is in the last photo? Such a striking looking flower, I love the colors on it as well. Thanks for the share, have a fantastic rest of your day. Keep up the posts.
    World of Animals

    SvarSlett
  15. The content of your blog is exactly what I needed, I like your blog, I sincerely hope that your blog a rapid increase in traffic density, which help promote your blog and we hope that your blog is being updated.
    หนังออนไลน์

    SvarSlett