fredag 26. januar 2018

Botanisk hage på Tøyen i Oslo i begynnelsen av mai


Nå har vi vært nesten innestengt pga  av holke. Vi har kjørt ut av veien i snøen. Vi har kjørt på jordet i stedet for veien for å komme ned  bakken og ut på E18. Tatt kjempesats for å komme opp bakken hjem igjen. Å balansere på holke er noe av det verste jeg gjør. Piggsko/dekk og sand er det eneste som nytter. På reine holka  oppoverbakke hjelper ikke bare piggdekk.
Det er da det er lett å drømme om andre tider f.eks Botanisk hage i begynnelsen av mai og magnolianene i blomst.







                                                        Lite morsomt!









Disse har jeg veldig lyst på, fylt Kanadablodurt, Sanguinaria canadensis 'Multiplex'









Vakkert trespråk







Oslo Plaza i bakgrunnen




















"Mitt tre". Dette treet nærmer jeg meg med andakt. Det er vakkert. Jeg håper det har evig liv.
Håper på bedre gå og kjøreforhold
God januarkveld! Anne



11 kommentarer:

  1. Aj då det var inget roligt väglag ni har, du får vara riktigt försiktig! Saltas inte vägarna Norge? Hoppas det blir bättre fort.
    Underbara bilder att inspireras av
    Ha en fin helg
    Kram Maria

    SvarSlett
  2. Hei Anne.
    Holke og is er ille. Godt at dere har sand og kan få strødd litt. Ikke bare med vinteren noen ganger. Nydelige bilder fra botanisk hage. Ditt tre er jo rene eventyrtre. Flott. God helg til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Hei Anne!

    Ja, det er akkurat samme føre her, og jeg er redd for å gå og kjøre bil. Det er ikke fremkommelig noe sted. Nydelige bilder! Jeg har kun vært der på våren, men der er det like fint uansett årstid har jeg sett hos deg. Ja, nå lengter vi etter vår!
    Ha det godt!
    Klem, Marit

    SvarSlett
  4. Tack och lov har isen släppt här... Hoppas det går över snart hos er också.

    Tänk om vi kan ha en träff i botaniska trädgården senare i vår? Jag har mängder av bilder därifrån och njuter verkligen av dina. Det är en underbar plats i Oslo. Känner igen många av vyerna inklusive ditt träd :) Min dotter bor vid Vigelandsparken sen ett år tillbaks.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Carina!
      Det hadde vært veldig hyggelig.

      Slett
  5. Hej Anne!
    Idag har vi sol och fint, och den mesta snön är borta. Halkvarning på vägarna, inte trevligt att ge sig ut då. Dina bilder är så vackra. Tänk vilken härlig tid vi har framför oss.
    Ha en fin helg /Marika

    SvarSlett
  6. Oj, det var holkete ja!
    Lett å glede seg til våren da :-)

    SvarSlett
  7. Åhh det där trädet är helt magiskt vackert!!
    Kram från Titti

    SvarSlett
  8. Huff! Holke kan være skikkelig leit. Vi bor i bunnen av en bratt bakke og har invester i skikkelig brodder :-)) Alltid deilig å drømme seg litt vekk på denne årstiden og heldigvis så går det rette veien :-)) Fin ny uke!

    SvarSlett
  9. Åh, helt underbart vackert!!! Vilket träd!!! Nu längtar man verkligen efter våren!
    Kram

    SvarSlett
  10. Det er så fint i Botanisk hage. Angående holke. Jeg så en absolutt merkelig sak på nyhetene her om dagen. De forklarte hvordan det hadde seg at det ble glatt, i fullt alvor, først ble det snø og så ble det mildt, og se her har snøen smeltet, og så fryser det på, og da blir det faktisk glatt. Og jeg tenkte, at det er da ikke første gangen det har vært glatt i Oslo :) Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett