tirsdag 24. september 2024

Et nesten nytt hagerom har blitt til i løpet av sommeren


Nå er det rett før frost Til helga er det meldt ned mot 0 grader. Det er rart å vente på at sommeren forsvinner. Heldigvis vil mange planter tåle kulde. Flittig Lise er en sart plante. Skal prøve å ta stiklinger.

 Her prøver jeg å lage insektshotell. Får se til våren om jeg har lykkes. Det er morsomt å leke med det man har.






Brugmansia ´Delicatesse´ , engletrompet. Hun skal inn veldig snart, men i dag fikk jeg tatt  noen stiklinger. Stort sett er det lett å ta stiklinger av engletrompet. Ha det godt! Anne


3 kommentarer:

  1. Hei Anne!
    Takk for tips om insektshotell. Jeg tror jeg har noen sånne gamle mursteiner liggende. Gjenbruk er helt topp. Ja, til helgen blir det nok frost. Jeg har tatt inn halvparten av de jeg pleier å ha i kjelleren. Resten står trygt i drivhuset enn så lenge.
    Ha det godt! Klem, Marit

    SvarSlett
  2. Hej Anne!
    Ditt insektshotell är fint, jag har ett mindre som hänger på väggen till garaget. Har inte sett hyresgästerna men det bor säkert några där. Din Flitiga Lisa är riktigt fin, jag hade alltid dem förut, men de har inte haft plantor till salu de senaste åren. Den är så tacksam och verkligen flitig. Det är dags att ta in de växter som inte tål köld.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvarSlett
  3. Det er fine billeder af en sommer som næsten er slut, men godt du tænker på insekterne der skal overleve vinteren. I hvert fald er det dekorativt, og så vil tiden vise om du får beboere i din opstilling. God idé at tage stiklinger inden frosten kommer!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlett