tirsdag 14. september 2021

Blått


Blått er visst den fargen flest mennesker liker. Kanskje ikke så rart, fargen til havet og himmelen.
Nå blomstrer en Delphinium/ridderspore for andre gang.






                                                    Sådde kornblomster i slutten av juni og nå blomstrer de.










                                                               Agaphanthus som blomstrer i dag.




                                                                                         Båsalvie


                                                                             Kornblomst blant andre farger.



             Blå- og oransjetoner sammen, komplementærfarger. Ha det godt! Anne

 

9 kommentarer:

  1. Hej Anne!
    Helt fantastisk riddarsporre. Färgen är så fin. Så mycket fint hos dig, vilken färgpalett.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvarSlett
  2. Hei Anne!
    Du har så mye fint som blomstrer i blått nå. Kornblomsten er så søt, men jeg glemmer bort å så den.

    Ha det godt! Klem, Marit

    SvarSlett
  3. Det er mange blå blomster her i september - flot.
    hilsen Lisebth

    SvarSlett
  4. Det er mye fint i blått i hagen din, jeg liker også blått, men av en eller annen grunn har jeg det mest i hagen som blomsterfarge. Ha en fortsatt fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  5. Blått är väldigt vackert och det är en färg som är så fin bland andra. Här har många blommat över och jag vill hitta några som blommar lite senare - oktoberstormhatt kanske...

    Kram, Carina

    SvarSlett
  6. Sikken flot samling blå blomster, du har i haven. Jeg holder meget af blå blomster. De er så lette at sætte sammen med mange andre farver.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  7. Jeg er en blåfargeelsker - derfor liker jeg riddersporer så godt. Sånn blå salvie har jeg sett og begjært. Jeg har prøvd meg to ganger med kinasøte i hagen, men de har død ut. Snøsøte (Gentiana nivalis) har en helt fantastisk blåfarge, men den salvien din ser ut til å ha den samme, syns jeg!

    SvarSlett
  8. Ja det är något visst med blått. Blåa blommor. Dina bilder och trädgård är helt magiska...
    Kram från ett grått Öland & Titti

    SvarSlett
  9. Nature is awesome.
    Beautiful photos!

    SvarSlett