søndag 18. oktober 2020

I natt kom frosten

Det er to uker seinere enn i fjor. De siste dahliane/georginene ble båret inn  på lørdag. Nå ligger de i kjelleren sammen med fuksia +++.  Det er faktisk verre å vente på frosten enn  bare å akseptere at den har vært her. Lenker til TrädgårdsFägring.
Bildene er tatt 16. og 17. oktober.





                                                         Ricinus/oljeplante, Dahlia og Verbena bonariensis.



                                                                                Disse er like fine i dag.






Vil man ha blomstring langt ut på høsten og etter at frosten har tatt tak, kan jeg virkelig anbefale ringblomster. Jeg sår dem med jevne mellomrom fra april til juli. Jeg kan ikke unnvære dem.


 

Ha det godt! Anne

10 kommentarer:

  1. Ja, du mener det, altså? Jeg biter negler for i natt!
    Nydelige bilder!

    SvarSlett
  2. Hej Anne!
    Tittade ut det första jag gjorde i morse. Dahliorna står fina fortfarande. Men snart är det över för i år. Vackert med dina gula blommor.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlett
  3. Hei Anne!

    Jeg er glad for at alt er i hus. -2,4 grader her nå. Brrrr...
    Jeg er i grunnen enig med deg at det er nesten seinpining å vente på frosten. Denne høsten har vært lang og varm. Men nå er det slutt for i år her. Flotte bilder. Det er trist med alt som frosten tar, men sånn er det hvert år.
    Ha det godt! Klem, Marit

    SvarSlett
  4. Der var du heldig med Georginerne! Det er stadig fine billeder du viser fra haven og der er sådan et skønt lys gennem græs og blomster.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlett
  5. Jeg kan heller ikke undvære ringblomster - eller morgenfruer, som vi kalder dem på dansk. De bliver ved og ved at blomstre, og de står som små sole i oktoberhaven.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  6. Hei Anne!
    Takk og pris for drivhus som holder frosten unna enda litt.
    Den har vært på ferde her også. -4 i dag mårrest. Jeg stappa alt av planter inn i drivhuset enn så lenge.
    Ha en flott dag,
    Lena

    SvarSlett
  7. Så mange fine gulfarger, jeg liker så godt det neddempede gule. Her er det bare regn, men håper jeg skal få noen flere økter ute. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  8. Godt at dere fikk plantene inn :-)
    Jeg er også veldig glad i ringblomster.

    SvarSlett
  9. Skönt att få in dahliarötterna. Jag började häromdan och nu står de flesta på tork. Den mjukt gula rumslönnen var väldigt söt :)

    Ha de gott! Carina

    SvarSlett
  10. Så vakkert. Til neste år må jeg ha meg noen ringroser.I år har jeg fått sa mange tagetes av naboen at det var nok, pluss at jeg sådde noen solsikker sammen med staudene. Nå er det visnet ned der ute og det er greit det også. Jeg har masse bergknapp og de er fine enda. Ønsker deg en vakker helg, denne siste i oktober.

    SvarSlett