tirsdag 27. oktober 2020

Dichondra repens 'Emerald Falls'


En sommerfavoritt som jeg sår og overvintrer hvert år. Den heter Dichondra repens 'Emerald Falls'. Den har grønne nyreformede blader. Har en hengende vekst og vokser i ranker. Hvis man løfter opp rankene på høsten, vil man finne bitte små frø. De samler jeg. Kjøpefrø er ganske dyrt. Opp mot 10 kr per frø.










                                                           Med masse godvilje kan man skimte frøene,






 Jeg lenker til et tidligere innlegg om  'Emerald Falls'. Det regner og det regner. Ha det godt! Anne


8 kommentarer:

  1. Hei Anne!

    Den grønne 'Emerald Falls' har jeg aldri sett rundt her. Nydelig grønnfarge på den. Jeg prøver nå å overvintre 'Silver Falls' og den er jo en nær slektning av den. Håper jeg lykkes med det. Det var litt av en stiv pris på frøene, ja!
    Ha det godt! Klem, Marit

    SvarSlett
  2. Hej Anne!
    Har inte sett Emerald Falls, annat än hos dig. Silver Falls har jag varje år i mina krukor och balkonglådor. Snyggt med allt det gröna i krukorna. Det lönar sig att plocka egna frön. Vi har också blött och grått hos oss. Glad så länge det inte blir snö.
    Ha det bra /Marika

    SvarSlett
  3. Jeg forstår godt det er en sommerfavorit. Hvor er den dekorativ!
    Smart af dig at samle frø selv.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlett
  4. Jeg kender den ikke, men den ser smuk ud. Grønne planter og røde urtepotter klæder hinanden.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  5. Hei Anne.
    Jeg har hatt den som heter silver falls. Har vanligvis kjøpt den om våren. Har aldri prøvd å så selv.
    Fine bilder som vanlig :)
    Ha en fin ettermiddag,
    Lena

    SvarSlett
  6. Hmm jag har nog tur här - det har faktiskt regnat nattetid och varit fint, soligt eller åtminstone uppehåll och varmt dagtid :) Frön alltså... Då ska jag nog köpa en planta till våren för jag tycker de är väldigt vackra.

    Kram, Carina

    SvarSlett
  7. Flott farge på den. 10 kr. per frø er mye!
    Lurt å samle egne :-)

    SvarSlett
  8. Hei Anne.
    Emerald Falls har jeg ikke sett. Den ser frodig og flott ut, så jeg skjønner godt at du samler frø. Får være på utkikk etter den til våren.
    Ha en fin helg/Eirin

    SvarSlett