torsdag 2. juli 2020

Lykkefund, flaggermus og juli


Lykkefund blomstrer og dufter, men nå er den på hell. I går kveld så jeg en stjerne på himmelen. De er tilbake. Det er himla deilig å sitte ute i sommernatta. Se, høre og lukte. Flaggermusene snittflyr meg. Det er rart å se på og rart å ha dem så nære. Jeg tror ikke de bommer dvs at de treffer meg. Bor de i linda? Jeg tror det. De kommer ut i rakettfart og forsvinner inn igjen.
Det neste vi venter på nå er at lindetreet skal blomstre. Da er det en summing en nesten ikke kan forestille seg og en himmelsk duft.







                                                                       Treet i bakgrunnen er linda.



















                             Nå har vi akkurat begynt på høysommeren. Ha det godt! Anne


9 kommentarer:

  1. Hej Anne!
    Så fin din Lykkefund är. Min är också extra fin i år, har bara haft den i några år. Tror att fladdermössen kan undvika att träffa dig. De känner av hinder med sin specialradar.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
  2. Hei Anne!
    Ja, i år har det vært en fantastisk blomstring på Lykkefund.
    Så mange flotte trær du har.
    Klem, Marit

    SvarSlett
  3. Hei Anne.
    Så frodig og fint i hagen hos deg.
    Lykkefund står nå øverst på ønskelisten hos meg, men jeg må finne et sted hvor den passer inn.
    Ha forsatt fin uke.
    Hilsen fra Turid

    SvarSlett
  4. Hei Anne.
    Nydelige bilder av Lykkefund. Mye blomstring på min også i år, men uværet tok mye av den.
    Ha det godt.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  5. Hvor må det være skønt at have et stort og flot lindetræ i haven.
    Hav en god weekend!

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  6. Vilken ros! Tänker att doften måste vara magisk. Förstår att ni väntar på lindens blomning. Har inte tänkt på det förut men i veckan var jag nånstans och kände en härlig doft och insåg att det var ett antal lindträd som blommade. Har inte tänkt på doften förut. Jag har en frösådd bohuslind här som ska få bli vårdträd :)

    Kram, Carina

    SvarSlett
  7. Hei Anne.
    Deilig tid nå, men her er alt veeeldig vått! Grunnen er overmettet.
    Disse sommerkveldene er deilige. Vi har flaggermus, men ikke så tett på.
    Lykkefunn er bar fantastisk!
    Ha en fin helg/Eirin

    SvarSlett
  8. Hagen deres er så frodig og flott!

    SvarSlett
  9. Här blommar också Honungsrosorna med en doft som på morgonen ligger tätt i trädgården. den avtar något på dagen för att sedan komma tillbaka på kvällen. Vilka stora vackra träd du har som omger dig och trädgården.

    SvarSlett