fredag 6. desember 2019

Får jeg lov til å presentere...



Botanisk hage på Tøyen i Oslo. Dette er min drømmeverden i Oslo. Tror ikke det er bare meg. Jeg vet at det ikke er bare meg.






                                                                           Inn porten til Oldemors hage








                                                                   Det er spennende å møte en i samme størrelse.













                                                                                       DNA-spiralen



                                                                                    Palmer i Oslo



Mursteinsbygningen i forgrunnen er Vahl skole. Der starta jeg som lærer i videregående skole. Fint å være nabo til Botanisk hage.



                                                                   Dinosaurene er tilbake med vorteføtter.




                                                                                    Nå kommer vi Oslo.



                                                                                   Det er spennende å titte inn.




                   Det er klart man må forsvare/angripe en på samme størrelse som oppfører seg helt irrasjonelt.























Bildene er tatt 12.9.2019. Lenker til TrädgårdsFägring. Det er vel ingen tvil om hva jeg kan anbefale deg på det varmeste. Ha det godt! Anne

12 kommentarer:

  1. Spännande ställe. Jag skkulle också vilja ha nära till en botanisk trädgård!
    Önskar fin advent
    /Anette

    SvarSlett
  2. Hei Anne!

    Vakre bilder fra Botanisk hage. Det er veldig fint der. Eksotisk med palmene, men de er selvsagt inne om vinteren.
    God helg!
    Klem, Marit

    SvarSlett
  3. Hej Anne!
    Ser ut att finnas mycket fint att uppleva där. Dinosauriefoten är fin, gillar gamla knotiga träd.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvarSlett
  4. ..och jag instämmer å det varmaste - besök trädgården! Då är jag ändå bortskämd med att ha nära till Göteborgs botaniska. I Oslos motsvarighet har jag spenderat många och långa stunder. Det är bara en sak som fattas... ..caféet har tagit bort min favoritsmörgås :)

    Kram, Carina

    SvarSlett
  5. Herlige billeder og plads til humor - det er bare livsbekræftende.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlett
  6. Hei Anne

    Et flot sted!
    Botaniske haver besøger jeg gerne:)

    Ha en dejlig helg

    SvarSlett
  7. Det er en drømmeverden ja.
    Og akkurat nå får vi også glimt derfra i Snøfall :-)

    SvarSlett
  8. Hei Anne.
    For et flott sted. Så flotte palmer, midt i Oslo by.
    God helg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  9. Jeg elsker også botanisk have på Tøyen, og jeg ville gerne have boet lidt tættere på. Du har fundet mange fine og sjove motiver. Jeg holder meget af de gamle bygninger, de er med til at give haven en egen charme.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  10. Oj så vackert! Vilken grön oas!
    Önskar dig en mysig söndag :)
    Kram Titti

    SvarSlett
  11. Absolutt et sted å besøke i Oslo skjønner jeg.
    Jeg vil berømme bildet av benken et par innlegg bakover :)

    SvarSlett
  12. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett