onsdag 4. september 2019

Sommerbilder i september


Hadde det ikke vært for datoen, så kunne det ha vært midt på sommeren.
Driver med innsamling til blogglista som forsvant. Fikk veldig god hjelp på jobben, men det som er borte er borte.






                                                                        Nytt bed er planlagt her.



                                                      Hageslangen legges ut for å hjelpe til med å gi form.




                                                                       Gjett hvor mange trillebårlass?















                         Fy søren, jeg trodde ikke hva jeg så. Hoggorm, det har jeg ikke sett mange ganger.







I dag har det bøtta ned. Det er mørkt ute og vi har begynt på høsten.
Ha det godt! Anne


9 kommentarer:

  1. Snart har du ingen gräsmatta kvar Anne! Men det är så mycket roligare med nya planteringsställen.

    Usch och fy för huggorm, jag har alltid koll så jag råkar på dem ganska ofta. Försöker vänja mig, de finns ju här, men de ger mig känslor av obehag.

    Kram!

    SvarSlett
  2. Hej Anne!
    Så fina somriga bilder, vi har haft några riktigt härliga dagar. Det har regnat mycket men också varit soligt och fint. Huggorm eller någon annan sorts orm, skulle jag inte heller gärna se hos mig. Tycker till och med att gummiormar som dottern hade i sitt jordgubbsland var otäcka. Hoppas den hittar ett annat ställe att vara på.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
  3. Hei Anne

    Super arbejde med det nye bed - den ser god ud den nye jord:)
    Hugorm har vi jo e instinktiv respekt og angst for - men det bedste er jo at bevare roen, de vil jo oftest bare væk. Og det gjorde du jo også - og fik taget et billede:)

    Ha en dejlig dag

    SvarSlett
  4. Hei Anne!

    Huggorm er min store skrekk. Du var tøff som fikk tatt bilde av den! Det finnes huggorm i nærheten her også, men de er ikke akkurat her hvor jeg bor. Her er det buorm, og det holder lenge.
    Flott nytt bed!

    Ha det godt! Klem, Marit

    SvarSlett
  5. Spennende med nytt bed, og med hoggorm også for så vidt....

    SvarSlett
  6. Ja, her var det herlig sommerstemning. Så utrolig smart å bare legger jord oppå plenen. Spart for så mye graving. Hvordan klarer du å unngå at det renner utover? Legger du kant rundt? Jeg orker ikke tanken på å grave opp et eneste bed til med røtter herfra til Kina.
    Så trasig at blogglisten forsvant. Ser ut til at du er godt i gang med oppbyggingen igjen.
    Ha det godt.
    Hilsen Jannicke

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Jeg tråkker ned jorda for at den ikke skal gli ut, og for at røttene ikke skal famle i løse lufta. Vanneslangen holder det litt på plass i starten om jorda er litt fuktig. Og til neste år kantstikker (med kantstikkerspade) jeg (Gro) for å få et markert skille mellom bed og plen. Du kan også legge vått papir (avispapir om du kjøper aviser) opppå plenen og så legge jord på. Det har jeg gjort mange ganger.

      Slett
  7. Hei Anne!
    Jeg gjetter MANGE - trillebårlass .)
    iiiik - slanger slipper vi da heldigvis her - og liljebiller og for det meste brunsnegle. Det er da noe!
    Blir vel aldri nok bed og for lite plen he he. Nydelige bilder som vanlig.
    Her bøtter det også ned. Sukk - høstregnet er kommet.
    Ha ei fin helg,
    Lena

    SvarSlett
  8. Jeg tør slet ikke gætte på, hvor mange trillebørfulde jord, der er kørt til bedet, men det ser ud til at være mange. Det er et stort stykke arbejde fra man begynder at lave et nyt bed, til man kan plante i det.
    Det er da vist en meget stor hugorm. Spændende at du nåede at få den fotograferet.
    Hav en god weekend!

    Hilsen Elna

    SvarSlett