fredag 23. februar 2018

I mangel av vårtegn...


går jeg tilbake til starten av sommeren. Det gir inspirasjon til hva jeg skal så og hva jeg har sådd. På vekstrommet spirer det heldigvis. Her og i hagen ligger våren samme hvor nedslående værutsiktene er. Kulde til påske!






                              Astrantia major 'Rubra', stjernesskjerm. I år har jeg sådd en som heter 'Rose Symphonie'.
                                                       







                 Allium siculum. Den har vi hatt i mange år. Har kjøpt den som løk, men den kan sås.








                                                              Blomkarse 'Ice Age' i starten av juli.








                                        Digitalis, revebjelle sår seg selv ofte i mengder på selvvalgte plasser.












             Sommerlandskap og himler. God februarkveld! Anne


10 kommentarer:

  1. Hei Anne

    Jamen det er jo dejligt med billeder fra forsommeren!
    Flotte Astrantia! Kunne din Allium ikke være Allium siculum - den der i gamle dage havde sin egen slægt Nectaroscordum?

    Ha en dejlig helg

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror du har helt rett. Takk skal du ha!

      Slett
  2. Dejligt med lidt sommer i februar. Det er flotte billeder. Jeg holder meget af stjerneskærm, de er smukke på en diskret måde. Digitalis, som vi i Danmark kalder fingerbøl, er også skønne. De sår jo sig selv, men nogle af dem luger jeg op, og nogle flytter jeg til andre steder i haven. Jeg synes, de er smukke overalt i haven, og det er dejlig med en høj plante, som man ikke behøver at binde op.
    God weekend!

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  3. Hei Anne!

    Jeg nyter å se dine sommerbilder, og det er mye å lengte etter. Kulde til april ja,så i år blir det dessverre en kort sommer. Det er ikke til å holde ut. Nå blir det veldig kaldt i neste uke.
    Hold ut!
    Klem, Marit

    SvarSlett
  4. Hei Anne. Så godt det er å se på slike bilder når en er lei av snø og kulde. Kulde i hele neste måned. Det blir en tung måned å komme igjennom. God helg til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  5. Åh, det var godt du minnet meg på blomkarse. Tenkte å så det i år, men må kjøpe frø først :-) Flotte bilder!

    SvarSlett
  6. Hej Anne!
    Dina fina somriga bilder får mig att längta tills det tittar fram växter i trädgården igen. Härligt med digitalis, i år hoppas jag få se riktigt många.
    Ha en fin helg /Marika

    SvarSlett
  7. Bra sätt att hålla vintern stången som man säger i Sverige. Det är väl tänker jag ett bra sätt att stå ut. Hoppas att ni också fått lite sol nu när kylan lagt sig till ro över skandinavien. Har tittat igenom sommarblomsfröerna och de räcker nog för säsongen 2018 :)

    Ha en fin helg! Carina

    SvarSlett
  8. Så fin stjerneskjerm! Hos meg har de nærmest blitt ugress etter hvert. Det er utrolig hvor den der kan vokse.

    Det ser ut som det er en veldig trivelig sitteplass dere har i hagen. Håper tiden går fort til dere kan sitte der igjen :)

    SvarSlett
  9. Hei Anne!
    Våren er ikke langt unna for dere likevel. Jeg blir jo misunnelig når jeg leser dere skriver; "når varmen kommer"..... for det er sikkert at den gjør. Det kan jeg aldri si - for det er ikke sikkert den kommer he he. Vel vel det var forsøk på trøst. Stjerneskjermen var lekker!
    Lena

    SvarSlett