lørdag 14. januar 2017

Helenium 'Moerheim Beauty', solbrud. En favoritt i dag


Temaet hos Blommig fredag er en favoritt. En favoritt er en her - og - nå -  følelse. I morgen er det kanskje, eller helt sikkert en helt annen favoritt. Men i dag har jeg nesten klart det jeg ikke hadde trodd jeg skulle klare, å velge.
'Moerheim Beauty' er så vakker sammen med andre og alene. Under er hun sammen med Agastache hybrida 'Liqorice Blue', anisisop med blomsterspir og Phlox 'Paradise Blue'.
Blått og oransje er flott sammen.
Jeg deler solbrud om våren og planter den andre steder i hagen. Det går kjempefint.




























En ny solbrud 'Ruby Charm' håper den slår til. Har nesten lidd meg gjennom andre omgang av håndballkampen Russland - Norge. Vi vant - heldigvis.
Ha det godt! Anne


13 kommentarer:

  1. Den solbrud er bare fantastisk og vidunderlig kombination med de blå spir.

    SvarSlett
  2. Hei Anne!

    Nydelig favoritt! Den og anisop var så fine i sammen. Tror jeg må plante noen til sommeren av de :)

    Klem, Marit

    SvarSlett
  3. Veldig fin favoritt!
    Har fått referat fra kampen, og resultatet :-)

    SvarSlett
  4. Hej Anne!
    En härlig färgkombination. Den är riktigt vacker.
    Ha en fin helg /Marika

    SvarSlett
  5. Ja, den är tjusig. En ovanlig färgkombination som jag skulle tänka inte går men det gör det ju! Vackert!

    SvarSlett
  6. Jeg elsker disse to farver sammen, den mørke orange og så den neutrale lilla...så smukt:-)

    SvarSlett
  7. Jeg elsker også denne solbrud - godt valg:)

    SvarSlett
  8. Hei. jeg er også veldig glad i solbrud. Ønsker deg en fin dag.

    SvarSlett
  9. Nydelige farger, kanskje jeg kan herme litt :)) Min favoritt er også Moerheim Beauty. I min H7 sone kan jeg kanskje kombinere den med steppesalvie for å få litt av den samme fargekombinasjonen.
    Fortsatt god søndag,
    Lena

    SvarSlett
  10. Flott solbrud - liker godt "prestekrage-blomster" - de kaller det vel "daisies" på engelsk - har vi et sånt ord, tro?

    SvarSlett
  11. Enig, solbrud er bare nydelig! Jeg har prøvd å så den uten hell et par ganger, men gir meg ikke. Prøver igjen i år :)

    SvarSlett
  12. Åja, solbrud er så fin!
    jeg plantet noen i høst så får vi se om de vil bo i hagen vår...har hatt før men de har en tendens til ådø ut...
    Fin kveld til deg:)

    SvarSlett
  13. Fantastisk flotte bilder! Virkelig så man forflyttes i tid og rom, til en nydelig solskinnsdag! Jeg håper du husker at jeg er veldig interessert i å kjøpe en liten rot :):) Håpefull hilsen!!

    SvarSlett