mandag 24. januar 2022

Abutilon, stuelønn og Anisdontea, blomsterbjørk 24. januar

Stemningsrapport fra vekstrommet i dag. Plukket blomstrende stuelønn og blomsterbjørk . To innendørs busker om vinteren  og utendørsbusker når frosten er over. Stuelønna tar jeg frø fra og da dukker det opp nye farger. Blomsterbjørk tar jeg stiklinger av. 





                                                                                                     Blomsterbjørk


                                                                                                               Stuelønn






                                                                                                        Frøkapsel og frø









 Har starta med å så, men holder litt igjen. Det er vanskelig å håndtere planter som har kommet langt i februar. Lenker til TrädgårdsFägring. Ha det godt! Anne


9 kommentarer:

  1. Hej Anne!
    Då jag såg din Blomsterbjörk, tyckte jag den påminner om Malva. Var tvungen att googla för att få ett svenskt namn, Rumsmalva. Då var det inte konstigt. Har inte sett den förut, så fin.
    Jag har inte heller börjat så ännu. Tänkte testa och lägga ut några sådder, men det mesta får vänta till senare.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvarSlett
  2. Stuelønner er så fine, og spesielt de rosa du viser. Blomsterbjørk har jeg aldri hatt.
    Ha det godt. Klem, Marit

    SvarSlett
  3. Stuelønn har jeg hatt i et par omganger, syns den er veldig fin, helst ute. Blomsterbjørk har jeg aldri hørt om. Får lyst til å ha begge når jeg ser bildene dine, for noen nydelige farger. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  4. Men åh så fina! Jag har inte haft någon av dom
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvarSlett
  5. Vilken blomsterprakt så här mitt i vintern, det behövs. Så fina.

    Ha det gott! Ulrika

    SvarSlett
  6. Stuelönn är barndomsminnen för mig. En växt som brukade finnas hos min farmor och i olika färger tror jag. Och jag gillar den, tycker den är vacker och växtglad. Det sista är ju tacksamt. Funderar på varför jag själv inte haft någon... ..tror det kan ha med min farmor att göra. Hon var en komplex person, skrämmande ibland. Men en vitblommande rumslönn vore såå fin :)

    Kram, Carina

    SvarSlett
  7. Minner styrer mye. Skremmenede minner spesielt. Ha det godt Carina!

    SvarSlett
  8. Så heldig du er som har blomstrende busker i vekstrommet på denne tiden :)
    Flotte begge to!

    SvarSlett
  9. Nice to visit again today. Interesting photos.

    SvarSlett