onsdag 28. august 2019

Sist i august


Sommerblomstene er fremdeles i full gang. Sommerasters, ringblomster, kornblomster +++
Kornblomstene som jeg sådde i slutten av juni, blomstrer fint. Det er fint å ha friske blomster nå.
Neste år skal jeg så ringblomster i slutten av juni, men også i mai.
Kornet har modna og skal høstes.
































Vi har fått nye naboer på andre siden av jordet. Bier - det har blitt satt ut tre bikuber. Kornblomster er ettertrakta. De er hjertelig velkommen. Ha det godt! Anne


8 kommentarer:

  1. Hei Anne

    Super sensommerbilleder. Det er en fantastisk årstid!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlett
  2. Hei Anne!

    Så hyggelig at du har fått nye nahoer! Det er mange bikuber i næærheten her også. Nydelige kornblomster.
    Ha det godt! Klem, Marit

    SvarSlett
  3. Det er en god ide å så kornblomster og ringblomster to ganger. Skal prøve å få det til neste sesong :-)
    Kjekt med bikuber i nærområdet. Da blir det etter hvert kortreist honning :-)

    SvarSlett
  4. Hej Anne!
    Så fint det blommar hos dig. Vacker färgkombination vid bänken. Har försökt så ringblommor men av någon anledning lyckas det inte. Hos dottern sår de sig själv.
    Ha det bra /Marika

    SvarSlett
  5. Hei Anne.
    Det skal jeg huske til neste år. så 2 ganger. Nydelige bilder av kornblomster.
    Ha en god dag.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  6. Så flotte bilder. Jeg har ikke ringblomster i år, og det er faktisk litt rart. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  7. Nu har jag lärt mig något nytt - Kornblomster. Hos oss heter blomman Blåklint. Det är en blomma som växer just i åkrar. Så roligt att läsa bloggar från våra grannländer.

    SvarSlett
  8. Det ser frodigt ud, navnlig på det første billede. Nogle gange tænker jeg, om jeg skal plante nogle flere stauder og så droppe sommerblomsterne, som kan være lidt besværlige og lidt længe om at komme i gang. Men når det bliver sensommer og sommerblomsterne har vokset sig store og vælter ud til alle sider, tænker jeg, at dem kan man da ikke undvære.

    Hilsen Elna

    SvarSlett