onsdag 22. mai 2019

Epleblomstring, løkblomstring og sommerblomstring = mai



Jeg tror det er mange som har det som jeg, at det å kunne sitte under et epletre i blomst, er lykke. Det er lykke å ha to store gamle epletrær i hagen. I september er ikke lykken så stor. Da er det andre som blir tiltrukket av eplelukten. Elg er store og tunge dyr, men nå er det MAI.











                                                                    Er løvetann en markblomst?








                                                        Jeg vet ikke hva denne heter. Den er ca 10 cm høy. Vet du?

























                                 Allium, det er rett før. Gleder meg til helg! Ha det godt! Anne



10 kommentarer:

  1. Hei Anne!

    Veldig flott epletre du har. Den finnes en liten narciss som heter 'Jenny'. Kan det være den?
    Vakre bilder. Ha det godt!
    Klem, Marit

    SvarSlett
  2. Hej Anne!

    Dina landskapsbilder är otroligt vackra, jag förstår att du bor i en vacker trakt men det är inte självklart att kameran kan återge den skönheten men där har du lyckats.
    Ja, vi har också gamla äppelmadamer som är så vackra i sitt åldrande och visst, älgen hälsar på när äpplena mognar. I fjol var det ett otroligt rikt äppelår så jag hoppas att det blir något mindre skörd i år.
    Kram!

    SvarSlett
  3. Hej Anne

    Flotte billeder fra et flot landskab!
    Det ser super ud i haven.
    Ja elgene er glade for æbler og den rus de giver når de gærer i deres maver:)

    Ha en dejlig dag

    SvarSlett
  4. Hei Anne.
    Gamle epletrær er flott å ha i hagen. Flotte bilder som alltid hos deg.
    Fin dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  5. Nydelig epletre, Anne.
    Det er herlig når trærne blomstrer!

    Klem, Ida

    SvarSlett
  6. Hej Anne!
    Det är fint med alla slags gamla träd, äppelträd i blom är riktigt fint. Härliga landskapsbilder. Vacker färg på den blåa blomman, är det en petunia?
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
  7. Flott epletre!
    Her ser det ut til at det blir svært få epleblomster i år. Men fine er de som kommer i alle fall :-)

    SvarSlett
  8. Jo, det kan jeg godt forstå er en fin beskrivelse av lykke :) Jeg har også et epletre i feriehagen, men det er bare 2 meter høyt og har ennå ikke blomstret, så den lykken må jeg nok vente litt på. Fint å ha noe å glede seg til :)

    SvarSlett
  9. Hei Anne, i dag synes jeg landskapsbildene dine tok seieren! Det betyr ikke at de andre bildene ikke var flotte, nydelige blomster du har. Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett