lørdag 19. januar 2019

"Min favorittsommarblomma"



Zinnia sår jeg hver vår. Jeg er glad i å så  -  særlig egne frø. Det er spennende å følge med på spiring og vekst. Favorittblomst? Ja, den er det av og til. Jeg er troløs mot favoritter. Favorittene skifter nesten hele tiden. Helt avhengig av her og nå. Selvfølgelig!
Frøkenhatt som er det norske navnet, er et pussig navn.







































Selv helt på tampen, er hun vakker.
Jeg er glad i sterke farger. Zinnia i forskjellige kombinasjoner er spennende. Lenker til Min favorittsommarblomma som er tema hos TrãdgårdsFãgring. Spennende tema.
Ha det godt! Anne


10 kommentarer:

  1. Hei Anne.
    Nydelige bilder. Vi har vel alle våre favoritter når det gjelder sommerblomster.
    Fortsatt god helg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  2. Hei Anne!

    Flotte sommerblomster! Zinnia har jeg ennå ikke hatt, men kanskje i sommer.
    Herlige sommerbilder til å drømme seg bort i.
    Ha det godt! Klem, Marit

    SvarSlett
  3. Vacker rabatt som ett fyrverkveri! Ljuvlig färg på sommarrudbeckian också. Allt passar så bra ihop.
    Allt gott
    /Anette

    SvarSlett
  4. Hei Anne. Zinnia er egentlig ganske ukjent for meg, den ser absolutt som en jeg bør prøve. Jeg er også veldig glad i farger, så denne ville være perfekt. Utfordringen med sommerblomster er den begrensede plassen for såing og forkultivering inne. Ha en fin søndag. Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett
  5. Hej Anne!
    Visst är det så, favoriterna kan variera. Zinnia skall jag försöka så i år, glömde bort mina fröpåsar förra året. Dina bilder är så vackra, härliga färger.
    Ha en fin söndag /Marika

    SvarSlett
  6. Du har dom finaste sommarblommorna! Så vackert och lite busigt samtidigt. Älskar det, både färger och former.
    Ha en fin söndag
    Kram Maria

    SvarSlett
  7. Jeg kan godt lide udtrykket at være troløs over for sine favoritter. Jeg har det også sådan, at mine favoritter skifter, nogle fra sæson til sæson, andre holder i mange år. Det afhænger vel lidt af, hvilket humør man selv er i, men enten man vil det eller ej, er man vel også påvirket af moden. Sidste sommer blev de tørketålende planter mine nye favoritter.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  8. Nydelige bilder! Ja, når det gjelder blomster, er det ikke mulig å ha kun en favoritt :-)

    SvarSlett
  9. Så koselig å se sommerblomster i januar. Fint å ha noe å glede oss til. Ha en fin dag videre i januar.

    SvarSlett
  10. Zinnia är så fina i sommarrabatten och som här med rudbeckian blev det 1+1=3.

    Kram, Carina

    SvarSlett