torsdag 14. juni 2018

Botanisk hage på Tøyen i Oslo i midten av juni


Vi er heldige som har Botanisk hage på Tøyen. Liker så himla godt fargene på husene. Og det er flere av dem.
 Det er som å komme hjem hver gang jeg er her. Det er alltid mye som må sjekkes opp. Hvor langt har pipeholurten kommet med de hjerteforma bladene. De vokser  opp mot en vegg med en farge som den passer godt sammen med.






                                                  Vær så god, sett deg ned













                                        En benk med roser i ryggen



                                        En benk med dagliljer ved siden av seg
























                                                                      På kryss og tvers




"Mitt tre". I dag har det regna. Alt som kommer ned, er vi glade for.
God kveld! Anne



11 kommentarer:

  1. Alltid godt med en tur i Botanisk hage. En skikkelig oase i byen, som folk virkelig bruker.
    Vi nyte regnet:-)
    Ha det godt/Eirin

    SvarSlett
  2. Hei Anne
    Botaniske haver er super, der ser man ofte planterne hvor de trives optimalt!
    Vi fik også regn 2-3mm :)

    Ha en dejlig helg

    SvarSlett
  3. Fint på botanisk. Jeg må bare innrømme at jeg trives bedre i botanisk hage i Göteborg. Men sikkert fordi jeg er mest der. :-) God helg!

    SvarSlett
  4. Hej Anne!
    Ser härligt ut, och där sitter man gärna och njuter på bänken, bänkarna.
    Vi fick regn igår kväll, känns skönt. Ditt träd är så fint.
    Ha en härlig helg /Marika

    SvarSlett
  5. Hei Anne.
    En skikkelig oase midt i byen. Flott reportasje fra hagen deres i siste utgave av Hjemmet. Fin dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!
      Fint at du nevner det fordi det har vi ikke fått vite at det er i dette nummeret.
      Får dra å kjøpe det.

      Slett
  6. Ja, botanisk hage i Oslo er flott! Alltid noe å se der :-)

    SvarSlett
  7. Åhh vilken mysig plats! Otroligt fint och grönt...
    Kram från Titti

    SvarSlett
  8. Tak for turen! Botanisk have i Oslo er et skønt sted. “Dit” træ ser livskraftigt ud, selvom det ligger ned. Jeg kender også træet, og jeg håber, det vil leve mange år endnu.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  9. Så fin en dag du har hatt hos den flotte naboen min. Det er så artig å se andres blikk på hagen. Jeg har nok gått inn mine spor etterhvert. Har aldri lagt merke til Pipeholurten, så takk for den. Treet i det siste bildet er mitt favorittre.
    Jannicke

    SvarSlett