lørdag 1. april 2017

Vårtegn - Blommig fredag


Vårtegn er bare forbundet med glede. For to uker siden sådde vi Cobaea scandens, klokkeranke. Vi har bare brukt egne frø. Det spirer i mengder.











A lovestory på gang. To flaggspetter har funnet hverandre. Innmari morsomt å se og høre hvordan han klarte å lokke henne til seg. De fløy fram og tilbake og lagde lyder.






























Strømper er perfekt til oppbinding av epletreet. Lager ingen merker og er fleksibel. Kanskje ikke så fint.




Cleome, paradisspinner er prikla. Ikke alle









Verbena bonariensis, kjempeverbena står i veksthuset. Se flere vårtegn hos Blommig fredag. Det trenger vi alle. God vår! Anne



15 kommentarer:

  1. Så koselig med en lovestory i hagen :-)

    SvarSlett
  2. Så spennende med flaggspettene da! Forrige sesong hadde vi både hunn, hann og ungfuglen på foringsplassen, men nå ser vi bare voksen hann.

    SvarSlett
  3. Hej Anne!
    Det är mycket kvitter i trädgården, alla har lite våryra. Vackra krokus och snödroppar, och fina plantor. Sådde min klockranka för några dagar sedan, så de har inte kommit upp ännu men det gör de nog snart.
    Ha en fin helg /Marika

    SvarSlett
  4. Hei Anne! Spennende med flaggspettene! Koselig med dyr i hagen. Flotte snøklokker du har, og det er så hyggelig at de jeg har fått av deg trives.
    Klem, Marit

    SvarSlett
  5. Hei. Moro med love story. Jeg har sådd både klokkeranker og kjempeverbena. Krokus og snøklokker minner oss om at våren er her som vi har lengtet så etter. Ønsker deg en fin helg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  6. Och så får vi äntligen se dina fantastiska lökplanteringar! Denna massverkan är otroligt imponerande.

    Kram!

    SvarSlett
  7. Det var da imponerende, som dine klokkerankefrø spirer. Jeg har kun prøvet dem en gang...det lykkedes da, men nu hvor jeg sår så meget andet - også klatrende - så har jeg (næsten) glemt klokkeranker også findes. Måske jeg skulle prøve dem igen til næste år.

    SvarSlett
  8. Så mange herlige vårtegn. Du har et eget lag med klokkeranke. I år droppet jeg å så, da jeg hvert år blir avspist med null eller bare en blomst. Får nyte bilder av din på sensommeren. Nylonstrømper får stadig nye bruksområder:)
    Nyt vårdagene.
    Hilsen Jannicke

    SvarSlett
  9. Ja, nå er det vårtegn i hagen din! Flotte snøklokker og krokus!

    SvarSlett
  10. Det ser ud til, at dine frøplanter er kommet godt fra start. Jeg er imponeret over, at dine klokkeranker kommer så flot. Jeg har dem for første gang i år, men der er desværre kun kommet 2, så dem må jeg passe godt på.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  11. Fine vårlige bilder. Ja, jeg har også sådd klokkeranke i år, hadde ikke i fjor og savnet. Ha en fortsatt fin søndagskveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  12. Hei Anne
    Mange flotte vårtegn fra hagen din! Koselig å se. Og så gøy med hakkespettene.
    Ha en fin vårdag:-)

    SvarSlett
  13. Herlige vårbilder. Jeg fikk ikke mine frø av paradisblomst til å spire i år. Kjøpte til og med nye frø (Plantasjen). Kanskje de er dårlige? Klokkeranke har jeg heller ikke fått til å spire tidligere. Har ikke sådd den i år. Men har da nok ellers 😃 Ha ei fin uke!

    SvarSlett
  14. Gratulerer med flotte kjempeverbena! Det er et styr med dem. Har heldigvis småspirer her også, men de gror sent:)

    SvarSlett