lørdag 15. september 2012

En dag i hagen vår


Denne uka har det vært sommer og høst. Fremdeles blomstrer det fint og det har vært shortsvær i dag. Men natt til torsdag kom frosten nederst i hagen! Den svidde av en del av dahliane bl.a 'Arabian Night' og bønnene. Det synes jeg er i det tidligste laget! (Gidder ikke å vise bilder av det! ) Jeg stritter i mot, men det er i grunnen bortkasta energi. Tagetesen og blomkarsen har faktisk klart seg. Veden har kommet og er i hus. Det samme er frø fra tagetes og blomkarse, tar ikke sjansen på å vente.






























     Frøene fra blomkarsen 'Ice Age' varsler en ny sommer og ... God helg!

8 kommentarer:

  1. Så härliga bilder, som att se in i ett paradis! Jag ser du har flera pelargoner, jag har en del jag med och har nog svårt att vara utan dem. De sprider liksom glädje runt sig. Och din Helenium, vad är det för sort? Hälsningar Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for kjempehyggelige ord. Jeg vet ikke hva den heter fordi den er sådd fra en frøblanding. Man kan nesten ikke få nok av pelargonier!

      Slett
  2. Flott i hagen din en sensommerdag! Frodig og fint! Herlig med frøsanking. Hva gjør du med kjempeverbena på vinteren?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for kjempehyggelig kommentar. Jeg tar inn noen krukker i kjelleren og vanner dem av og til. Hvis det er snø ute, legger jeg snøballer på jorda for det smelter sakte og renner ikke tvers i gjennom. Jeg tar også stiklinger, de roter seg ganske lett. Så sår jeg i januar, kan nesten ikke få nok!

      Slett
  3. Heisan. Flotte bilder fra hausthagen din. Nydlige kjempeverbena.
    Ha ei fin veke ! Tullik på Rauneknappen.

    SvarSlett
  4. Så herlig det høyrest ut med shorts!!!!...det er lenge sida sist.
    Med desse fine bilda dine er det berre å drøyme seg vekk.
    Og veldig greit å få gjort forberedelsar til neste års blomstring med frøsanking.
    Ha det godt og ha ei god ny veke!

    SvarSlett
  5. Nydelig solbrud! Interessant dette med snøballer som langsom vanning. Det hadde jeg ikke tenkt på :-)

    SvarSlett
  6. Masse fine blomster hos dere enda. Du har rett, man kan ikke få for mange kjempeverbenaer eller pelargonia. Mine kjempeverbenasom står i potter har veltet i all den vinden vi har hatt i det siste, men de tåler det også:-)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett