onsdag 6. mars 2024

En smakebit på mai og besøk til Dyhre gartneri


En av de første plantesentrene jeg besøker er Dyhre gartneri. Inspirasjon










En av de vakreste tulipanene jeg vet om. Det er den botaniske Tulipa turkestanica. Om  vi er heldig, kommer den igjen. Til nå har vi vært det






                                                                              Rumpene til skotsk høyfjellkyr





 Det vakra gråpæretreet vi vokste opp med. Her det på randen av overflod.

Ha det godt Anne!


8 kommentarer:

  1. Vakre bilder igjen hos deg da. Ha en vakker vårdag! :)

    SvarSlett
  2. En gang skal jeg besøke det skotske høylandet...

    SvarSlett
  3. Hei Anne!
    Deilige inspirasjonsbilder! Det er en flott tid vi går i møte fremover nå. Fantastisk gråpæretre.
    Ha det godt! Klem, Marit

    SvarSlett
  4. Hej Anne!
    Fina bilder, och alldeles underbara magnolior och tulpaner. Härligt med höglandsboskap och krokiga barrträd, de ser ut som sagofigurer.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvarSlett
  5. Det er en skøn smagsprøve, du giver på maj. Nu må tiden ikke løbe for hurtig, for det er dejligt at have noget godt i vente.
    Hvis jeg boede i nærheden af Dyhre gartneri, ville jeg også tage derhen, for det ser ud til at være et ualmindeligt skønt og charmerende sted.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  6. En trenger litt inspirasjon, jeg har begynt å se gamle episoder av Gardeners World. Ha en fortsatt fin søndag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  7. Så herlige bilder! Nå trenger vi farger og grönske etter denne lange vinteren!
    Hilsen fra Nora

    SvarSlett
  8. Nå fikk jeg skikkelig vårfølelse.

    SvarSlett