mandag 21. juni 2021

På årets lengste dag


Nå dufter det intens skjærsmin i hagen. Jeg får assosiasjoner til markjordbær. Himmelsk!



 

                                                                      Dahliaene har så vidt begynt å blomstre.


                         Forsøker å lage blomkarseteater. De vokser godt nå. Venter spent på den første blomsten.










Endelig ble bondebønnene plantet i jorda i dag. Det er en stund siden de ble sådd, så oppholdet i veksthuset har vart en stund.



 Noe av det vakreste jeg vet, er knopper. Det er forventninger om noe vakkert. Ha det godt! Anne


11 kommentarer:

  1. Dejlig jasminbusk i blomst. Her er en lille ny jasmin også netop begyndt at blomstre og jeg glæder mig til duften. Fine billeder fra haven, og lovende knopper på pæonerne!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlett
  2. Jeg venter også på at peonen blomstrer og at blomkarsen skal få knopper. Ellers er det vel bare irisen som blomstrer hos meg nå.

    SvarSlett
  3. Hei Anne!
    Blomkarseteater så spennende ut! Flott blomstring hos deg.
    Klem, Marit

    SvarSlett
  4. Hei Anne!
    Det er sommer når jasminen blomstrer og lukter.
    Blir spennende å se hvordan blomkarseteateret ditt blir når det blomstrer.
    Peoner er nydelige, så her vinter vi på noe "godt".
    Ha en fin dag!
    Turid

    SvarSlett
  5. Hei Anne.
    Jeg kan nesten kjenne duften. Jeg husker jeg gikk forbi en hage i Halmstad i Sverige med en skjærsmin - duften var helt magisk.
    Peoner er noe av det vakreste som finnes.
    Ha ei fin uke,
    Lena

    SvarSlett
  6. Hej Anne!
    Schersmin är både vacker och doftar härligt. Din dahlia har en mycket vacker färg, de jag beställde nya i år går bara i röda toner. Du har mycket fit i din trädgård.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlett
  7. Så mye som har kommet langt hos deg, lenger enn her. Deilig med sånne lange, fine kvelder, jeg har akkurat kommet inn etter vanning og påfyll av sneglemiddel, og fortsatt er det lyst. Ha en fortsatt fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  8. Det er en deilig duft!
    Vi venter også veldig på peonene nå :)

    SvarSlett
  9. Schersmindoften är ljuvlig och jag tycker också den påminner om smultron. Bondbönorna kommer nog tycka om att ha blivit utplanterade.

    Kram, Carina

    SvarSlett
  10. Åh så fint! Underbar färg på dahlian.
    Ha en fortsatt fin midsommarhelg
    Kram Maria

    SvarSlett
  11. I think these must be useful to you.
    เว็บหวยออนไลน์
    Thank you for your interest.

    SvarSlett