søndag 8. januar 2023

Tidlig høysommer

Vekk fra midtvinteren til høysommeren


Abutilon/stuelønn. I høst tok jeg stiklinger. Tenkte å plante dem om snart. Har samla en god del frø. De spirer lett.


                                                                       Aeonium arboreum. Inneplanter har blitt uteplanter








                                                                          Astrantia /stjerneskjerm 'Claret'















                                        Blodbeger skal også sås snart. Det går mot lysere tider! Ha det godt! Anne


9 kommentarer:

  1. Hei Anne!
    Stuelønn er så fine, og de finnes i veldig mange farger. Nydelige bilder av de med de hengende blomstene. Ja, det er mye som skal sås snart.
    Ha det godt! Klem, Marit

    SvarSlett
  2. Hej Anne!
    Googlar på Abutilon och får upp svenska namn blomsterlönn och klockmalva. Den ser riktigt fin ut på dina bilder. Stjärnflockan är en favorit. Har försökt få till mig den i olika färger. De är vackra okomplicerade växter. Ibland har den fått fula blad. Dina bilder är fina .
    Ha det gott /Kram Marika

    SvarSlett
  3. Sommerdrømmer er kjekt å ha nå :) Mye vakkert!
    Ja, nå skal blodbeger såes.
    /Irene

    SvarSlett
  4. Hei Anne.
    Deilig å se sånne bilder når det regner og er trist ute.
    Ha det godt.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  5. Forventningens glæde er stor, når jeg ser dine smukke billeder.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  6. Kjekt å bli påminnet om sommeren, og så nydelig stuelønnen er, kanskje jeg skal prøve meg på den igjen. Hvordan overvintrer du den? Ha en fortsatt fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Jeg overvintrer den i et rom hvor vi har vekstlys.

      Slett
    2. Skal sette den på listen min, og prøve det :)

      Slett
  7. En väldigt härlig tid som känns långt borta just nu. Funderar på att gå ut och kika efter snödroppar så länge :)

    Ha det gott! Carina

    SvarSlett