lørdag 14. mars 2020

Galanthus nivalis, snøklokke


Noe av det vakreste som fins, er snøklokker. Jeg blir forelska når jeg går rundt og hilser på. Det er en forelskelse å stole på. De kommer tilbake år etter år og de blir flere og flere. De til og med  vokser opp av snøen.
I morgen skal klokkerankene sås.
































                                             Det er helt utrolig hva små spirer tåler av kuldegrader. Løytnantshjerte



















                                                                 Ellie says: Nå må vi holde oss hjemme.



                                                                           Saga says: Må vi det?




                                                                                     YES!




Ha en riktig god helg! Nå er det viktig at vi bruker hodet. Lenker til TrädgårdsFägring. Ha det godt! Anne


11 kommentarer:

  1. Hei Anne

    Flotte billeder
    Ja, lad os alle bruge hovedet og den sunde fornuft!

    Ha en dejlig helg

    SvarSlett
  2. Hei Anne!
    Snø og snøklokker. Bedre blir det ikke. Vakre bilder av hundene dine. Nå må bruke hodet, ja.
    Ha det godt! Klem, Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! De er dessverre ikke hundene mine.

      Slett
  3. Vilka härliga och vårliga bilder!!!
    Kram från Titti

    SvarSlett
  4. Ja det är viktigt!

    Tack - du hjälpte mig att lösa temat, din bild av snödroppar :) Det är så vackert när de breder ut sig i grupper som i dina bilder.

    Kram, Carina

    SvarSlett
  5. Hej Anne!
    Helt fantastiska bilder av dina snödroppar. Blir förvånad över allt som tittar fram redan i rabatterna. Såg att min rabarber har börjat krypa fram. Nemen så söta hundar, ja det är bäst att hålla sig hemma.
    Ha det bra /Kram Marika

    SvarSlett
  6. Hei Anne.
    Nydelige bilder. Jeg tror det er disse snøklokkene vi setter så stor pris etter en lang vinter.
    Ja, nå må vi bruke sunn fornuft og tenke.
    Ta vare på deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  7. Smukke billeder! Vintergækken er min favorit blandt de tidlige løgblomster. De er smukke, trofaste og længeblomstrende. Jeg bliver altid så glad, når jeg finder årets første vintergæk. I år fandt jeg den første lige efter jul, og tænk, vi har fortsat vintergækker i blomst.
    Ja nu må vi huske at tænke os om.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  8. Snøklokker er så fine!
    Deilig med vår :-)

    SvarSlett
  9. Det er også min yndlingsløgplante: vintergæk. Dejlige billeder!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlett
  10. Wonderful photos.
    With spring almost here, all nature is reborn.
    Have a nice week and stay safe and healthy.

    SvarSlett