onsdag 16. august 2017

I august blomstrer mange av frøene jeg har sådd



Går rundt og føler meg litt stolt. Selv om det har jeg ingen grunn til. Blomstene klarer å blomstre selv. Verbena bonariensis, kjempeverbena og Cleome hasseleriane, edderkoppblomst har jeg fulgt med siden februar/mars, da de begynte å spire.. Blomster kan  ta tid, men jeg venter gjerne.










Sommerasters har jeg sådd for første gang i år. Jammen har de tatt lang tid, men det skal gjentas.













På trappa. Det er der det skjer mye store deler av året. Liker meg der. Ha det godt! Anne



9 kommentarer:

  1. Hei Anne!

    Ja, noen blomster tar veldig lang tid, men de er jo verdt ventingen. Det blir som meg og blodbeger. Sliter mye med de, men er veldig fornøyd når de begynner å blomstre.
    Fine asters, og det er gøy å prøve noe nytt.
    Ha det godt!
    Klem, Marit

    SvarSlett
  2. Mange fine blomster! Ekstra stas når man har sådd de selv ja. Du har også pelargonier, de blomstrer fra tidlig juni og helt til de må inn før frosten kommer.
    Ha det fint.
    Hilsen Turid

    SvarSlett
  3. Hej Anne!
    Vackra blommor, jätteverbena har jag köpt, lyckades inte med sådden. Edderkopp blomman är riktigt fin, var tvungen att googla namnet på svenska, spindelblomma. Har några höstastrar som är så fina, de blommar sent då inte mycket annat blommar.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
  4. Hei Anne. Flotte blomster. Moro med det en sår selv. Alle har vi nok en favorittplass i hagen hvor vi liker oss ekstra godt. Fin kveld til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  5. Ja, det tar tid med det en har sådd, men det er verdt det :-) Fine bilder du viser :-)

    SvarSlett
  6. Jeg sådde kjempeverbena for et par år siden, de er så flotte, men rakk aldri å komme i blomst. Kanskje prøver jeg igjen til neste år. Ha en fin helg, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  7. Cleome - paradisblomster, är en riktig favorit hos mig. Men de är så svåra att så! Första gången jag gjorde det lyckades jag, de blev riktigt höga och vackra, men sedan dess har jag varit tvungen att köpa plantor. Och nu hittar jag inte ens plantor!
    Dina är underbara!

    Och så söt grisen är som kikar fram på sista bilden!

    SvarSlett
  8. Nogle gange kan man næsten glemme en plante. Sådan gik det for mig med sommerasters. Engang havde jeg dem altid i haven, og jeg plukkede en masse buketter. Men så gik de i glemmebogen. Når jeg ser dit billede, får jeg lyst til at så dem igen.
    Din pelargonie er yndig, og sikken flot potte, den står i.
    God weekend!

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  9. Ja, det tar tid med det en har sådd, men det er verdt det :-)


    แคมฟรอก

    SvarSlett