søndag 26. februar 2012

Cosmos

Pyntekorg - Stolt kavaler - Rosenskära. Navnet kan si mye om en blomst. Cosmos har også et dekorativt dill-lignende bladverk. Den er lett å dyrke og skal ikke ha for næringsrik jord. For mye næring gir mer blader enn blomster. Cosmos er nydelig sammen med andre blomster. Om høsten samler jeg frø, de har god spireevne.

 

Cosmos 'Double Click Rose Bonbon'. I bakgrunnen 'Pied Piper Blush White'




Her sammen med erteblomst 'Navy Blue'.





Cosmos og Verbena bonariensis, kjempeverbena.

2 kommentarer:

  1. Cosmos er en flott sommerblomst. Jeg hadde hvit Cosmos sammen med rosa roser et år, det var ikke så dumt. Den rosa, fylte cosmosen din var søt. Kanskje jeg skal så noen i år, tror jeg har frø liggende.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  2. Pyntekorge er min favoritt av sommerblomstene, liker alt med den! Vi kommer nok til å ha et ganske glest bed i hagen vår i år, så jeg skal så masse pyntekorg for å fylle opp:)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett