søndag 17. januar 2021

Mood board januar


Rensing av pelargonia gir muligheter. Hadde en runde i begynnelsen av desember, nå er det klart for en ny runde. De fleste bladene og alle blomstene blir fjerna. Dette stimulerer ny vekst fordi plantene får mer lys. Pelargonia har ikke bare spennende blomster, men også bladverk.  Lenker til TrädgårdsFägring.

























 Blir så fornøyd hver gang jeg får slipt  saksene. Sløve sakser er bare irriterende. Ute lysner det sakte, men sikkert. Ha det godt! Anne


11 kommentarer:

  1. Hei Anne,
    Hva heter den på det øverste bildet med nesten hvite blader? Jeg kjøpte noen avleggere i høst av pelargonia og dillen begynner å bre om seg :)
    Så bra at dh har fått slipt saksene.
    Ha det godt! Klem, Marit

    SvarSlett
  2. Hei Marit!
    Den heter 'Frank Headley' Den er kjøpt hos Hagemo.

    SvarSlett
  3. Takk, da vet jeg det. Jeg kjøpte flere derfra i høst. Livsfarlig nettbutikk.

    SvarSlett
  4. Hej Anne,
    Vilken färggrann mood board för januari. Och visst kan även bladen vara vackra!
    Blir lite avundsjuk på dina slipade verktyg. Bra jobbat.

    Allt gott. Ulrika

    SvarSlett
  5. Hej Anne!
    Så många fina blommor och blad, har nog inte sett en pelargon med prickiga blad. Försöker hålla liv i mina två som jag vill skall överleva.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlett
  6. Det var mye flotte pelargonia. De er jeg også veldig glade i. Det er så greie planter som gir ufattelig mye glede med egentlig nokså lite jobb. Slipe sakser nå var lurt!

    SvarSlett
  7. Helt enig. Hva er det veldig varigerte bladet som er på flere av bildene? Du er flink, jeg har som målsetting å slipe, har kommet så langt at jeg har kjøpt meg en bryne (kanskje noe lignende den du har). Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ingeborg!
      Jeg tror du mener Crocodile. Den er kjempefin og har uvanlige blader. Jeg er ikke sikker på hvor vi har kjøpt den, men det kan godt hende den er fra Hagemo.

      Slett
  8. Åå det var ett härligt och vårligt inlägg. Pelargoner skriker - nu börjar snart en ny säsong. Fina allihop men det marmorerade bladet var läckert.

    Kram, Carina

    SvarSlett
  9. Jeg kan godt lide det sidste billede med de slebne og rengjorte sakse. Bare jeg kunne have fremvist et lignende billede, men du rører ved min dårlige samvittighed. Jeg må vist hellere komme i gang med st slibe.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  10. Hei Anne.
    Deilig med farger på denne tiden!
    Jeg burde også slipe saksene mine. Nå ble jeg inspirert ☺️
    Ha det godt,
    Lena

    SvarSlett