fredag 12. oktober 2018

Indian summer!


Det er vel neppe det, men ikke langt unna. En forutsetning er at det skal være flere netter med frost, og det har vi hatt. En annen forutsetning er at det skal være unormalt varmt (hva det er i disse tider?). Det har det vel ikke vært. Synes det er deilig med oktobervarme dager.
Bildet under av Alonsoa 'Salmon Rose'. Den har blomstret siden juni. Jeg har selvfølgelig tatt frø.
Alle bildene er fra i dag 12.10. 2018








                     Primula pubescens




                        Tror aldri lønna har vært så rød før. Nå er det ikke lenge før den skal inn i kjelleren for vinteren.
















                                                                Bilbilder fra Holstad i Ås












Fortsatt god sommer! Anne
Jeg lenker til TrädgårdsFägring



17 kommentarer:

  1. Hei Anne!

    For min del kunne dette været vart til 20 desember. Det er jo så deilig med sommer nå. Har du lønnene inne om vinteren? Flotte bilbilder!
    Ha det godt! Klem, Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit!
      Har er ett lønnetre som står i krukke. Den setter vi i kjelleren om vinteren. Den skal være herdig til H3 tror jeg, men jeg tar ikke sjansen på at den klarer vinteren.
      Klem Anne

      Slett
  2. Så flotte bilder, Anne. Når det unormale blir normalt når det gjelder været blir jeg bare bekymret og redd for hva vi har i vente. Mer ekstremvær er ikke kjekt, men en sommervarm dag i oktober må uansett nytes. Ha en fin helg. Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett
  3. Hei Anne

    Flotte billeder, og sikke meget du har i blomst!
    Det er bare at nyde det dejlige vejr i disse dage.

    Ha en dejlig helg

    SvarSlett
  4. Hei Anne.
    Har du lønnen inne siden du overvintrer den inne?
    I dag tenkte jeg at jeg skulle luke litt, en siste innsats et par steder.
    Kos deg i sommertemperatur:-)/Eirin

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Eirin!
      Den står ute hele sommerhalvåret. Tar den inn om vinteren fordi jeg ikke er sikker på om den vil klare vinteren.

      Slett
  5. Hej Anne!
    Helt underbart med värmen. Ser fint ut hos dig, är det knoppar på vallmon?
    Din lönn har en fantastisk färg, saknar ett bra förvaringsutrymme, så jag tog in min Agapanthus, hoppas den trivs, det är värt ett försök.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marika! Ja, det er valmueknopper. Skal bli spennende om den rekker å blomstre.
      God helg til deg også!

      Slett
  6. Hei Anne.
    Indian summer. Den ser vi ikke mye til her sør. det har vært overskyet, regn og vind. Flotte bilder som alltid hos deg.
    God helg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  7. Haha...ja med de temperaturer er det jo sommer. Jeg har det fint med de her temperaturer, gider slet ikke kulde og frost endnu.
    Hav en god weekend.

    SvarSlett
  8. Meget smukke motiver du har fundet både i og udenfor haven. Der er meget, som fortsat blomstrer hos dig.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  9. Vakre høstbilder i sommervarmen :-)

    SvarSlett
  10. Vackra höstbilder! Tänk vilka fantastiska dagar vi har med sol o värme!
    Kram

    SvarSlett
  11. Nydelig sommerblomstring ;)
    Har ikke mye imot merkbar varme i oktober...

    SvarSlett
  12. Vilken fin stämning i dina bilder. Här i Skåne har rhododendron och magnolia börjat blomma så smått igen. Hoppas bara det inte tär på krafterna som behövs till våren.
    Ha en fin vecka ,Lotta

    SvarSlett
  13. I really like your post good blog on site,Thanks for your sharing.

    หนังออนไลน์

    SvarSlett