mandag 29. oktober 2012

Høsttrær


Høsten går i grunnen utrolig fort. Det er ikke lenge siden det var sommer og nå er det mer eller mindre vinter.  I slutten av forrige uke var jeg i Botanisk hage på Tøyen i Oslo for å se på høsttrærne. Lyset, lange skygger og farger gir helt nye inntrykk. Stammene og greinene er nesten svarte, og står som en kontrast til gule og røde frager. Trærne blir til skulpturer i den lave høstsola.
Av en eller annen merkelig grunn minner høsttrær meg om amerikanske kjærlighetsfilmer!!!




























Dette treet er min favoritt. Treet har så mange forskjellige detaljer og er vakkert på avstand . Det er gammelt og kneler mer og mer. Jeg synes kanskje det kneler mer enn før!






















Nå ser det ut til at høsten kan vende litt tilbake i følge værmeldinga. Håper på det, ellers blir vinteren fryktelig lang. Ha en fin uke!

5 kommentarer:

  1. Flotte bilder! Disse trærne har masse personlighet. Skulle nesten mene de har litt sjel også.

    SvarSlett
  2. Vakre bilder! Høsten i år har kanskje vært enda mer fargerik enn vanlig, eller er det meg som har blitt mer oppmerksom på hvor vakkert et tre er når løvet skifter farger og gjør seg klar for vinteren? :-) Du har i grunnen rett i at veldig mange amerikanske kjærlighetsfilmer foregår i omgivelser lik dine bilder :-)
    Ha en fortsatt fin kveld!
    Stein

    SvarSlett
  3. Så utulig flott bilder og spesielle tre med særpreg!!!
    Ha ei fin veke.

    SvarSlett
  4. Bilde 4 ovenfra (det med skyggene) pluss din favoritt (den knudrete stammen) er de jeg så mest på :)

    SvarSlett